جشنواره تابستانه جزیره قشم از اول تیر ماه آغاز می شود

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز جشنواره تابستانه جزیره قشم از اول تیر ماه خبر داد.

حمید امینی با بیان اینکه جشنواره تابستانه جزیره قشم از روز اول تیر آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه می یابد، اظهار داشت: فرخندگی و بهجت افزایی این رویداد از آن روست که با ماه مبارک رمضان هم زمان می شود و رنگ و بوی معنوی و مذهبی بیشتری دارد و گذشته از این، در طول روزهای برگزاری جشنواره، در کنار معرفی جاذبه ها و توانمندیهای جزیره زیبای قشم، برنامه های فرهنگی و هنری گوناگونی مانند کنسرت های موسیقی و مسابقات به اجرا در می آید.

وی ضمن برشمردن اهداف ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم، عنوان کرد: با توجه به دائمی بودن فعالیت های ستاد، با اندیشیدن تمهیدات و ایجاد محرک هایی برای سفر در گرم ترین فصل سال، از جمله کاهش بهای اقامت گاهها تا ۵۰ درصد، آسان کردن سفر با خطوط هوایی و مجاب کردن واحدهای بازرگانی و تجاری به در نظر گرفتن تخفیف های لازم، مسافرانی را از همه ی شهرهای کشور به سفر به قشم ترغیب می کنیم.

وی افزود: جاذبه های گردشگری قشم محدود به شهر قشم نیستند و سراسر خاک جزیره از کرانه های شرقی تا دورترین کرانه های غربی از دیدنی های بسیاری نظیر ژئوپارک و بناهای تاریخی برخوردار است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: روستاهای جزیره نیز توانایی های بالقوه ای دارند که نخستین آن ها مهمان نوازی روستایی ها است و علاوه بر این بازارچه ها و فروشگاه های صنایع دستی ما در نقاطی مانند طبل، سهیلی، برکه خلف و هنگام، ساخته های دستان هنرمند روستاییان قشم را به گردشگران عرضه می کنند.

امینی، اقامت گاههای روستایی را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قشم دانست و گفت: با بررسی توانایی ها و قابلیت ها و بازدید از خانه های افراد بومی، رفع نواقص و اختصاص اتاق هایی به مهمانان، به آنها مجوز می دهیم و حتا در کتابچه هایی به معرفی اقامت گاه های شان می پردازیم.

وی با اشاره به تفریحات آبی به عنوان بخش مهمی از برنامه های در نظر گرفته شده برای جشنواره تابستانه، اضافه کرد: کشتی های تفریحی با برنامه هایی مانند اجرای موسیقی زنده و مسابقه، باشگاه های غواصی با تفریحات گوناگونی مثل جت اسکی و شنا، و گشت های دریایی تعاونی های فعال در روستاهای شیب دراز، طبل، سهیلی و کندالو لحظات خاطره انگیزی را برای گردشگران به ارمغان خواهند آورد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای قشم تصریح کرد: بازدیدها و نظارت هایی که بر کار مراکز تفریحی، اقامتی، گردشگری و رستوران ها از پیش از تعطیلات نوروز آغز شده بود، در چارچوب برنامه های این ستاد همچنان در جریان است و همه افراد دخیل در خدمت رسانی به گردشگران، از جمله دارنده گان واحدهای اقامتی و خدمات مسافرتی، راهنمایان، تاکسی داران و قایق داران آموزش های لازم را دیده اند.

به گفته امینی، سودرسانی مسافران تابستانی به سبب اقامت طولانی تر و استفاده از خدمات متنوع، علی رغم جمعیت کمتر، بسیار بیشتر از مسافران نوروزی است و از این روی، ستاد داومی تسهیلات سفرهای قشم در نظر دارد تا با ایجاد محرک ها و مشوق هایی میزان ورود مسافران را در فصل تابستان افزایش دهد.