وضعیت بحرانی آب شرب در بشاگرد

در گوشه و نقاط شهرستان بشاگرد در محافل و مراسم، حرف مردم فقط از ناسالم بودن آب شرب است و از غیرقابل استفاده شدن آب شرب سخن می‌گویند ولی تنها عکس‌العمل مسئولان، بی‌توجهی است. به گزارش هرمز؛ به نقل از بشاگرد نیوز؛ این روزها مردم شهرستان بشاگرد از یک معضل بزرگ رنج ‌می‌برند، مشکلی که […]

در گوشه و نقاط شهرستان بشاگرد در محافل و مراسم، حرف مردم فقط از ناسالم بودن آب شرب است و از غیرقابل استفاده شدن آب شرب سخن می‌گویند ولی تنها عکس‌العمل مسئولان، بی‌توجهی است.

به گزارش هرمز؛ به نقل از بشاگرد نیوز؛ این روزها مردم شهرستان بشاگرد از یک معضل بزرگ رنج ‌می‌برند، مشکلی که مسئولان شهرستانی و استانی اطلاع کامل دارند ولی تنها عکس‌العمل آنها، بی‌توجهی می‌باشد.

این روزها شهرستان بشاگرد از کمبود آب رنج می برد و نبود آب آشامیدنی و بهداشتی، زندگی در این شهرستان را دشوار کرده است و ساکنان این شهرستان آب مورد نیاز برای آشامیدن و یا موارد بهداشتی را ندارند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

شهرستان بشاگرد یکی از فوق‌العاده ترین شهرستان های محروم کشور بوده که در شرقی ترین نقطه استان هرمزگان و هم مرز با استان های کرمان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

در گوشه و نقاط شهرستان بشاگرد در محافل و مراسم، حرف مردم فقط از ناسالم بودن آب شرب است و از غیرقابل استفاده شدن آب شرب سخن می‌گویند در صورتی که این آب شرب با سلامت ۴۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان بازی می کند.

آب شرب شهرستان بشاگرد، آبی است که هر شخص غیربومی به این منطقه سفر می‌کند با نوشیدن فقط یک‌بار از آن، از وضعیت آن گلایه شدید و بار دومی که نیاز به آب داشته باشد حتما باید با خرید آب معدنی از سطح شهر، نیاز خود را برطرف کند.

مسئولان خودشان قضاوت کنند، مردمی که همیشه و در همه صحنه‌های مذهبی و انقلابی فعال هستند و در مواقع اتنخابات بیشترین درصد حضور را دارند، آیا باید چنین رنجی را تحمل کنند؟

آب شرب یکی از نیازهای ضروری و حیاتی است که در سالهای گذشته این مشکل رو به بحران بوده است و اکنون نیز آب آشامیدنی شهر گوهران قابل آشامیدن نیست و طعم شربت می دهد و حتی برای حمام کردن هم مناسب نیست.

برطرف نشدن معضل‌ها و مشکلات حوزه تامین آب در سالیان متمادی اخیر منجر به کنار گذاشتن کشاورزی و مهاجرت روستائیان به شهرها و افزایش جمعیت حاشیه‌نشین شده و پس از آن نیز مباحث و مشکلات دیگری که در این زمینه وجود دارد گریبان‌گیر مردم شده است.

کمبود آب، مشکلات کیفیت آب، عدم توانایی و دسترسی روستائیان به آب شرب سالم از دغدغه‌های دیگری است که برای این مردمان منطقه محروم چیزی عادی شده است.

حضور مسئولان و دید و بازدید های مکرر و وعده های سرخرمن باعث شده است آمار مهاجرت در روستاها بصورت وحشتناک بالا برود و خالی شدن روستاها در سالهای آینده دور از ذهن نخواهد بود.

بیماری‌های عفونی و روده‌ای جان صدها نفر از روستائیان این شهرستان و خصوصا بخش های گوهران و گافروپارامون را تهدید می‌کند و تا کنون سقط ۶ جنین به دلیل استفاده از آب های آلوده بودن گوای این موضوع است.

این سوال که چرا این منطقه با داشتن بیش از ۱۴ معدن ثبت شده که به یک شهرستان سنگ معدن تبدیل شده است، ولی خود در اسفبارترین وضعیت موجود قرار داشته باشد؟ ذهن هر انسانی را به خود مشغول می کند.

 محرومیت در بشاگرد بیداد می کند و کسی نمی داند چرا شهرستان بشاگرد در کنار ثروتی عظیم، محروم است و مشکلاتی که در این زمینه از لحاظ بهداشتی و سلامتی ایجاد شده صدای شهروندان را درآورده و آنان را به ستوه آورده است .و باید پرسید مسئولان آب و فاضلاب و بهداشت کجا هستند

بی توجهی خیل عظیم مسئولانی که در گذشته، بسیار رفتند و آمدند و به حرف های مردم منطقه هم گوش داده اند اما وضعیت این شهرستان و مردمانش همچنان به همان شکل رها شده به حال خود است.

یکی از شهروندان بشاگردی در مصاحبه با خبرنگار بشاگرد نیوز اظهار کرد: چند ماهی است که آب شرب شهر گوهران بشاگرد قابل استفاده نیست و مسئولان آب و فاضلاب این شهرستان و مسئولین بهداشت نسبت به سلامت مردم این شهر بی توجه هستند.