منطقه آزاد قشم برای تکمیل پل خلیج فارس دست به دامن چینی ها شد

کارگروه تخصصی ویژه طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، با حضور نادر نجیمی مشاور معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، حمید جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور، میلاد علی بخشی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حمیدرضا فتحعلی نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شعبان شاهکویی مدیرامور مجامع و […]

کارگروه تخصصی ویژه طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، با حضور نادر نجیمی مشاور معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، حمید جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور، میلاد علی بخشی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حمیدرضا فتحعلی نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شعبان شاهکویی مدیرامور مجامع و حسابرسی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و هیئت های کارشناسی مرتبط برگزار و موانع موجود در مسیر اجرای این طرح ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در ابتدای این نشست، گفت: طرح جامع ارتباطی خلیج فارس درصورت تامین اعتبار طی سه سال به بهره برداری می رسد.
حمیدرضا مومنی افزود: برای جلوگیری از خسارات به هزینه ۲۲۰ میلیارد تومانی انجام شده در این طرح باید با اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در فاز اول کیسون های ساخته شده در خشکی را به محل استقرار در دریا منتقل کنیم.
وی ادامه داد: در سفر استاندار گوانگ دونگ چین به جزیره قشم در زمینه سرمایه گذاری برای ساخت این طرح توسط فعالان اقتصادی این استان که در صنعت پل سازی تبحر دارند به توافقاتی رسیده ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هفته آینده تیمی از منطقه آزاد قشم برای دستیابی به نتیجه توافقات انجام شده راهی استان گوانگ دونگ چین می شوند و در صورت کسب توافق نهایی از طرف سرمایه گذاران این استان می توان درخصوص انجام آن به جمع بندی نهایی برسیم.

بنا به گفته مومنی برای بهره برداری از پل خلیج فارس یک میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که البته مبلغ چندان قابل توجهی نیست اما با توجه به محدودیت منابع مشکلاتی در زمینه تامین آن به وجود آمده و از این رو برای توجیه پذیر شدن اجرا باید پروژه فولاد نیز در جزیره قشم راه اندازی شود.