هرمزگان مکانی ناامن برای ورود جرم

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه تحول در نگرش به هرمزگان در چند سال اخیر به وضوح قابل مشاهده است، گفت: امروز دیگر کسی هرمزگان را استانی جرم‌خیز و محل ورود آسیب نمی‌داند. گل‌محمد بامری گفت: با وجود تعدد مذهب، قومیت‌های متعدد و مهاجرپذیر و شهروندان این استان در امنیت و آرامش […]

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه تحول در نگرش به هرمزگان در چند سال اخیر به وضوح قابل مشاهده است، گفت: امروز دیگر کسی هرمزگان را استانی جرم‌خیز و محل ورود آسیب نمی‌داند.

گل‌محمد بامری گفت: با وجود تعدد مذهب، قومیت‌های متعدد و مهاجرپذیر و شهروندان این استان در امنیت و آرامش به‌سر می‌برند و هر سال شاخص‌های امنیتی بیشتر بهبود پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که نگرش به استان هرمزگان در چند سال اخیر کاملاً متحول شده است، عنوان کرد: دیدگاه آسیب‌زا به هرمزگان در چرخشی متحولانه تبدیل به نگرشی فرصت‌زا شده است و امروز دیگر کسی هرمزگان را استانی جرم‌خیز و محل ورود آسیب نمی‌دانند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار هرمزگان ادامه داد: موقعیت استراتژیک و منحصر به‌فرد استان هرمزگان است که امروزه مدنظر همه قرار گرفته و توجه مسئولان ارشد نظام را به خود معطوف کرده است به طوری که شاهد مصوبات متعددی در جهت ارتقای زیرساخت‌های استان بوده‌ایم.

بامری خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های امنیتی کشوری با محوریت جنوب کشور و مرکزیت استان هرمزگان در چند سال اخیر اقدامات امنیتی را افزایش و موجب پیشگیری از وقوع جرم شده است.

وی به نقش مردم و مسئولان استانی در ایجاد روند بهبود امنیت اشاره کرد و گفت: هماهنگی اعضای شورای تأمین استان، ایجاد یک مسئولیت‌پذیری جمعی در تمامی ارگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در استان برای کنترل و ایجاد امنیت بیشتر و همچنین همراهی و همدلی مردم در برقراری نظم از عوامل مؤثر در بهبود امنیت در هرمزگان است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری هرمزگان یادآور شد: استان هرمزگان یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر نوار آبی مرزی دارد و با استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان همجوار است و آن‌ها نیز با کشورهای پاکستان و افغانستان هم مرز هستند اما از استان‌های دارای ضریب امنیتی بالا محسوب می‌شود.

وی، امنیت را مقدمه پیشرفت در همه زمینه‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد که با تغییر نگرش‌ها به استان هرمزگان در آینده‌ای نزدیک می‌توان پیشرفت‌هایی چشم‌گیر را در بخش‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و اجتماعی استان متصور بود.