موسسه امنیت ملی اسرائیل: حماس در عرصه شناختی و به بازی گرفتن اسرائیل پیروز شد

مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل تأیید می کند که حماس "در عرصه  نبرد شناختی در جنگ  جاری به پیروزی رسیده  و در بازی گرفتن اسرائیل موفق شده است" در حالی که اسرائیل همچنان از خود ضعف نشان می دهد.

مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل تأیید می کند که حماس “در عرصه  نبرد شناختی در جنگ  جاری به پیروزی رسیده  و در بازی گرفتن اسرائیل موفق شده است” در حالی که اسرائیل همچنان از خود ضعف نشان می دهد.
موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل تأیید کرد که جنبش حماس “در نهایت در نبرد دیگری از مبارزات شناختی جاری پیروز شد” و موفق شد تمام “اسرائیل” را به بازی بگیرد.

این مؤسسه تأکید کرد که حماس یک بار دیگر موفق شد «اسرائیل» را به سخره بگیرد، از نظر روانی آن را خسته کند و دستاوردهایی در زمینه شناختی به دست آورد و بر مردم تأثیر بگذارد.

به گفته این موسسه ، این یک “سیگنال مهم” به حامیان جنبش حماس از استواری و تعهد آن به ادامه مبارزه است.

از سوی دیگر، بر اساس آنچه «امنیت ملی اسرائیل» افزود، «اسرائیل» همچنان ضعف خود را در سطح شناختی و جنگ علیه مقاومت نشان می‌دهد و توافق را به دست حماس می‌سپارد.
این مؤسسه به شادمانی پس  آزادسازی اسرای فلسطینی از زندان های اشغالی اسرائیل در کرانه باختری و در قدس اشغالی  و در دست داشتن  نمادهای جنبش حماس در جشنهای آزادی  و بلند بودن شعارهای مقاومت اشاره کرد.

موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل همچنین با اشاره به اینکه آزادی اسرا به عنوان یک پیروزی و دستاورد جدید برای حماس تعبیر شد، تاکید کرد که این روند به تعمیق تسلط این جنبش در کرانه باختری و حمایت مردمی از آن به تضعیف  تشکیلات خودگردان فلسطین می‌انجامد. »

پیش از این روزنامه «اسرائیل هیوم» با تایید این که  جنبش حماس « به دور از فروپاشی » است ، تاکید کرد که روند آزادسازی اسرا از نوار غزه «دقیقاً همانطور که حماس می‌خواهد در حال انجام است».

لیلاچ شوال، خبرنگار امور نظامی این روزنامه، اشاره کرد که یحیی سنوار، رئیس جنبش حماس در غزه، “از طریق این معامله توانسته است حمله اسرائیل را که در اوج شتاب خود بود، متوقف کند.”

در همین زمینه، حییم یلن، مسئول نوار غزه تأیید کرد که سینوار ” ما را به بازی گرفته و ما را مسخره می کند . بیایید کمی از غرور خود بکاهیم و بفهمیم که این شخص هر ساعت با ما بازی می کند.”

روزنامه اسرائیلی “هاآرتص” نیز به نوبه خود تایید کرد که هیچ کس این احتمال را مطرح نمی کند که “حماس” به عنوان یک جنبش فکری و سیاسی، “حتی اگر نهادهای آن در غزه ویران شود”، به عنوان یک جنبش فکری و سیاسی، از بین برود.

وی در مقاله ای به قلم زوی بارل، تحلیلگر امور خاورمیانه این روزنامه، تاکید کرد که « جنگ اکنون روحیه فلسطینی جدیدی را ایجاد می کند و حماس آن را تضمین کرده است» و نشان می دهد تجاوز به نوار غزه «این حقیقت را تغییر نخواهد داد».

هاآرتص به موفقیت حماس در ترکیب  یک جنبش مذهبی با یک جنبش ملی و آرمان آزادی کل  فلسطین از اشغال اسرائیل  اذعان کرد که  تمام سرزمین های اشغالی در فلسطین تاریخی  نه فقط سرزمین های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ از جمله این دستاورد است .

به نوشته این روزنامه، جنگ علیه غزه حضور سیاسی حماس را در میان مردم در کرانه باختری یا قدس از بین نخواهد برد، «حتی اگر نهادهای آن قادر به فعالیت نباشند و نمایندگان آن نتوانند در کرانه باختری زندگی کنند. ”