مزرعه های پرورش میگو در قشم به سود افراد خاص

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واگذاری زمین های پرورش میگو در قشم باعث سودجویی عده‌ای خاص شده و مردم نتوانسته اند از این نعمت و فرصت موجود در جزیره برای اشتغالزایی و تولید بهره مند شوند. افشار فتح الهی شامگاه سه شنبه در نشست با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و خلاق بیان […]

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واگذاری زمین های پرورش میگو در قشم باعث سودجویی عده‌ای خاص شده و مردم نتوانسته اند از این نعمت و فرصت موجود در جزیره برای اشتغالزایی و تولید بهره مند شوند.
افشار فتح الهی شامگاه سه شنبه در نشست با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و خلاق بیان کرد: احداث زمین‌های پرورش میگو به صورت غیراصولی نه تنها مشکل زیست محیطی به وجود آورده وزمین و خاک را شور کرده؛ بلکه باعث سودجویی عده‌ای خاص شده و مردم نتوانسته اند از این نعمت و فرصت موجود در جزیره برای اشتغالزایی و تولید بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه باید با تکیه بر دانش روز و توسعه صنایع دریامحور بر ایجاد و توسعه مزارع پرورش میگو به روش متراکم و فوق متراکم تاکید کرد، افزود: با استفاده از دانش روز می توان بدون خسارت به محیط زیست و در زمین هایی با مساحت بسیار کمتر، محصولی با ارزش تر برای جامعه ای وسیعتر ایجاد کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم توسعه صنایع دریامحور از جمله اهداف اصلی و مزیت نسبی جزیره و گامی در راستای اشتغالزایی، ثروت آفرینی و تولید برشمرد و بر ضرورت رشد علوم بنیادی و شرکت های دانش بنیان در تمامی زیرشاخه های صنایع شیلاتی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با مشورت شرکت‌های دانش بنیان، تقاضاهای ایشان بررسی و احصا می شود تا با ایجاد راهکارهایی، مشوق‌های مورد نیاز برای تشویق آنان به سرمایه گذاری و توسعه علوم و فنون دریایی در شهرستان قشم تدوین شود.

فتح الهی اظهار داشت: با بیان اینکه احساس خودباوری در جوانان و متخصصان وجود دارد و جمهوری اسلامی با تکیه بر تخصص همین جوانان در عرصه‌های نظامی و هسته‌ای توانسته به موفقیت های بیشماری دست پیدا کند.

وی، فرار مغرها از کشور را مایه نگرانی خواند و افزود: باید بسترهای لازم برای فعالیت های دانش بنیان ایجاد شود تا با قوت گرفتن بسیاری از آنها از جمله اقتصاد دریامحور که مورد تاکید مقام معظم راهبری است، فراهم شود.
فارس