یک روحانی : با کودک، کودکانه باید رفتار کرد

حجه الاسلام والمسلمین سجاد بازماندگان در مراسم سوگواری حضرت ابااعبدالله الحسین (ع) در مهد قرآن مبین قشم گفت :کودکان به دلیل نزدیک بودن به مبدأ فطرت و داشتن ذهن و دلی پاک و بی آلایش، زمینه بسیار مناسبی را برای تربیت پذیری دینی دارند. وی افزود : کودکان هدیه ای الهی هستند که با سرشت […]

حجه الاسلام والمسلمین سجاد بازماندگان در مراسم سوگواری حضرت ابااعبدالله الحسین (ع) در مهد قرآن مبین قشم گفت :کودکان به دلیل نزدیک بودن به مبدأ فطرت و داشتن ذهن و دلی پاک و بی آلایش، زمینه بسیار مناسبی را برای تربیت پذیری دینی دارند.

وی افزود : کودکان هدیه ای الهی هستند که با سرشت ساده و زلال خویش پا به جهان هستی گذاشته و از هر گونه زشتی و ناپاکی به دور هستند.

بازماندگان بیان داشت : تربیت نادرست کودک، مسیر فطرت پاک و الهی او را منحرف می سازد.

وی اظهار داشت : در برخورد باکودک باید ویژگی های ذاتی او را در نظر گرفت و با مهربانی، نوازش و انس با کودک، نقش مهمی در تربیت و شکوفایی استعدادهای نهفته او داشت.

بازماندگان در ادامه سخنانش افزود : رسول خدا صلی الله علیه و آله همواره از روی محبت و تواضع، با بچه ها رفتار می کرد و به استعدادهای فطری آنها توجه داشت و از رنجش و ناراحتی شان سخت آرزده خاطر می شد.

وی بیان داشت : پیامبراسلام(ص) درهم نشینی با کودکان، خود را همسان آنان می پنداشت و با آنها سرگرم بازی می شد و به دیگران نیز سفارش می کرد: «مَن کانَ عِنْدَهُ صَبِیٌّ فَلْیَتَصابَّ لَهُ؛ کسی که نزد او کودکی است، باید کودکانه رفتار کند».
وی در ادامه به همراه با کودکان مهد قرآن مبین قشم به عزاداری و سگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا اعبدالله الحسین(ع) پرداختند و در سوگ آن امام همام بر سرو سینه زدند.