یاران شیطان در قشم جولان می دهند

به گزارش سرویس فرهنگی هرمز آنلاین : ماه مبارک رمضان ماه تمام خوبی هاست ، ماه نزول رحمت ، ماه مغفرت، ماه بندگی و ماه نعمت . ماه رمضان ماهی است که خداوند نعمت های خود را بی حد و حساب به انسان می بخشد.خواب انسان روزه دار ، راه رفتن ، نگاه کردن ، […]

به گزارش سرویس فرهنگی هرمز آنلاین : ماه مبارک رمضان ماه تمام خوبی هاست ، ماه نزول رحمت ، ماه مغفرت، ماه بندگی و ماه نعمت .

ماه رمضان ماهی است که خداوند نعمت های خود را بی حد و حساب به انسان می بخشد.خواب انسان روزه دار ، راه رفتن ، نگاه کردن ، صحبت کردن و تمام اعمال انسان به قصد قرب الا الله باشد عبادت است.

در این ماه خداوند دشمن اصلی انسان همان دشمنی که در ماه های دیگر فقط در جای های خاص همچون عبادتگاه ها و مساجد و اماکن مذهبی اجازه ورود ندارد را به غل و زنجیر می کشد و انسان را برای عبادتی خاص محیا می کند .

خداوند این ماه را برای بندگی بندگان خود قرار داده تا شاید در این مدت دل از زنگال و زوال و تباهی برکنیم و نشانه های بودن در کنار معبود را نظاره کنیم.

خداوند می خواهد در این ماه برملائک فخر کند و بر سجد کردن ملائک  بر آدمی  بنازد.

 می خواهد بگوید این انسان که با خلقت او تبارک الله احسن والخالقین را گفتم آزادانه برای عبادت من ساعت های سختی را تحمل می کند و با ندای الهی العفو به سوی من می آید.

باید دانست که خداوند برای خوشی و راحتی ما انسان ها برای سلامتی روح و جسم ما اینهمه نعمت ارزانی    کرد ه و امروز جمعی از این بشر دست به کاری می زنند که شایسته انسان نیست.

به گفته مسئولان امنیتی کشور در ماه های مبارک رمضان و محرم درصد جرم و جنایت به شدت کاهش می یابد و آن هم به جهت قداست و بزرگی این ماههاست و به جهت اینکه در این ماه شیطان و نفس عماره سرکش در غل و زنجیری گرفتار است و تا آدمی نخواهد از این زندان رهایی نمی یابد.

ولی شاهد هستیم دراین ماه که تمام خوبی های عالم را در خود دارد یاران ابلیس لعین همچنان در تکاپو و جولان هستند شاید لفظ یاران شیطان کمی سنگین باشد ولی خواسته یا ناخواسته عده ای در دام شیطان افتاده اند و خود نمی دانند که چه صدمه ای را بر پیکر این جسم و روح آدمی وارد می کنند.

شاید ندانند که با خود چه می کنند و شاید ندانند که عاقبت خاک گل گوزه گران خواهند شد.

در چند سال اخیر وضعیت فرهنگی جامعه قشم دستخوش تحولات زیادی شده است ، وجود منطقه آزاد در این جزیره باعث حضور و ظهور فرهنگ های مختلفی در جامعه شده است که برخی خوب و برخی ناشایست.

جای بسی تاسف است که بگویم در قشم به معقوله اقتصادی به خوبی پرداخته شده است ولی به فرهنگ که سرشاخه تمام فعالیت ها و تاثیر گذار در عرصه اقتصاد و پیشرفت است هیچ توجه شایسته ای نشده است، و فرهنگ اصیل و گران بهایی مردم این دیار مورد شدید ترین صدمات قرار گرفته است.

 در فرهنگ بومی این شهر زن در جایگاه ویژه ای قرار دارد که او را از هر گزند و پلیدی حفظ می کند ، زن در جامعه ما و در فرهنگ غنی ما جایگاه مقدسی دارد .

 حفظ کرامت و بزرگی آن برهر مرد با غیرتی واجب . تا جایی که زن خود را با پوششی زیبا از چشمان بد دور می کرد ، زن در دین ما به عنوان برترین مخلوق شناخته می شود تا جایی که نبی مکرم اسلام(ص) او را مایه عزت و مباهات می داند.

زن تعیین کننده بهشت و جهنم معرفی می شود و ادامه دهند راه انبیاء را «کوثر» می داند، ولی امروز این انسان مقدس تبدیل به کالای ارزان قیمت شده است و کالای که باید برای توجه بیشتر هر روز در لجن فرو رود.

 حِس خود نمایی زنان یکی از اهرم ها و حربه های دیرینه شیطان برای پلشتی و انحراف جوامع بوده است تا جایی که افراد بزرگی در تاریخ بشریت به واسته آن از بین رفته اند.

امروز هم شیطان و شیاطین با حربه زنانه وارد میدان شده است، شیطان و شیاطین دانسته اند که نمی توان در این کشور از زور و قدرت استفاده کرد ولی می توان همانند اندولس(اسپانیای امروز) زنان را برهنه و مردان را بی غیرت کرد که جامعه خود به خود از بین رود.

امروز در شهر قشم در ماه خدا و در روز های روزه داری زنانی در خیابان ها و معابر خود نمایی می کنند که خود را به بهای لذتی کوتاه به ابلیس فروخته اند .

زنانی که با پوشش های ناشایست و زننده جامعه و جوانان را به تباهی می کشانند . شاهدیم که برخی از این زنان حتی پوششی هم برتن ندارند و به صورت عریان وارد شهر می شوند .

نمی دانم آیا مسئولان فرهنگی شهر نمی بیند یا اینکه ….?

چه کسی متولی ساماندهی امور فرهنگی در قشم است زنانی بی حجاب که آدمی شرم دارد با حضور آنها در خیابان های قشم حرکت کند ، چه کسی متولی حفظ حریم نوامیس مردم است زمانی که این یاران شیطان در جامعه هستند آیا فردا روزی اگر بر ناموسی تعدی شود…..?

ربودن دختری در این جزیره شاید کسی فکر نمی کرد روزی در این شهر از این اتفاق ها بیفتد.

آیا حضور زنان و دختران بی حجاب در قشم افتخار است که هیچ کس اجازه ندارد هیچ اقدامی برای اصلاح این امر نماید.

سخت نیست ، مبارزه با این موضوع راهکار فرهنگی می خواهد و کنترل عرضه پوشاک.

چیزی که شاهدیم ورود پوشاک نامناسب در بازار و استفاده آنها توسط مردم و انسان هم خصلت سازگاری دارد بعد از مدتی عادی شدن پوشش و …

به داد مردم قشم برسید در ماه رمضان ولنگرای و زشتی را شاهدیم.

 به داد جوانان برسید که فردا روزی اگر به انحراف کشیده شوند همه مقصر هستند.

 به داد اسلام برسید که ما وارث اسلام هستیم .

امید است با این مطلب توجه بیشتری به مقوله حجاب از سوی مسئولان شاهد باشیم .

نویسنده : بصیرت