گوکسر جاسک مرز رسمی می‌شود

استاندار هرمزگان:گوکسر جاسک مرز رسمی می‌شود. استاندار هرمزگان از تصویب گوکسر به عنوان مرز رسمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اقدامات و طرح‌هایی که دولت در شهرستان جاسک در دست اجرا دارد این شهرستان از آینده توانمندی برخوردار خواهد بود. ابراهیم عزیزی صبح امروز در شورای اداری شهرستان جاسک که با حضور […]

استاندار هرمزگان:گوکسر جاسک مرز رسمی می‌شود.
استاندار هرمزگان از تصویب گوکسر به عنوان مرز رسمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اقدامات و طرح‌هایی که دولت در شهرستان جاسک در دست اجرا دارد این شهرستان از آینده توانمندی برخوردار خواهد بود.
ابراهیم عزیزی صبح امروز در شورای اداری شهرستان جاسک که با حضور تعداد زیادی از مدیران استان برگزار شد و بیش از چهار ساعت به طول انجامید، با بیان این‌که شرق استان و ساحل مکران یک فرصت بی‌نظیر است، گفت: متأسفانه در مقاطعی از تاریخ نسبت به این موقعیت جغرافیایی نوعی غفلت شده است.

وی با بیان این‌که اگر نگاه ما به دریا به عنوان یک فرصت بی‌نظیر و برجسته باشد باید به سواحل خلیج فارس و مکران نگاه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: اگر امروز هم نسبت به این سواحل غفلت کنیم آسیب‌های بزرگی را در آینده شاهد خواهیم بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به مرز طولانی کشور گفت: بخش قابل توجهی از این مرزها را سواحل تشکیل می‌دهند که این مرزها برای ما حکم حیاتی دارند بنابراین توسعه و عمران سواحل به‌ویژه ساحل خلیج فارس و مکران یک ضرورت است.

عزیزی با تأکید مجدد بر ضرورت توجه به سواحل و با بیان این‌که حفظ ظرفیت خوب جغرافیایی ساحل مکران ضروری است، عنوان کرد: باید از این فرصت‌های بزرگ آبی به عنوان راهبردی جدی بهره ببریم.

وی متذکر شد: با نگاه درست و منطقی و با اقدامات خوبی که دولت برای جاسک انجام داده و برنامه‌هایی که در اولویت قرار داده این شهرستان آینده توانمندی خواهد داشت.

استاندار هرمزگان در ادامه اظهار داشت: آبرسانی به جاسک از طریق سد جگین به عنوان یک اولویت مهم در دست اقدام است که مراحل پایانی را سپری می‌کند.

وی سپس با اشاره به ضرورت راه‌اندازی و استقرار گمرک در منطقه از تصویب گوکسر به عنوان مرز رسمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: گمرک پایه تجارت و اشتغال است و ضرورت راه‌اندازی آن در منطقه احساس می‌شود که در این راستا زمینه استقرار و شروع کار گمرک بنادر در منطقه به‌زودی انجام می‌شود.

عزیزی در ادامه با اشاره به صدور مجوز صید و صیادی در شهرستان جاسک با توجه به نوع مشاغل فعال در این منطقه خاطرنشان کرد: با معرفی اسامی واجدین شرایط توسط فرماندار جاسک به شیلات طی یک هفته برای ۳۵۰ متقاضی صید و صیادی و تمام لنج‌داران متقاضی در این شهرستان مجوز صادر می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه از شهر شدن مرکز بخش لیردف از توابع شهرستان جاسک خبر داد و عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، مراحل نهایی ارتقای مرکز بخش لیردف به شهر در حال انجام است.

عزیزی همچنین از راه‌اندازی شش پایگاه اورژاس جاده‌ای با آمبولانس طی سه ماه آینده در مسیر جاسک ـ سیریک خبر داد.

استاندار هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تکمیل اقدامات زیرساختی و تأمین امکانات فرودگاه جاسک خاطرنشان کرد: فرودگاه جاسک از نظر زیرساختی و امکانات هیچگونه کمبود و مشکلی ندارد و در حال حاضر تنها نیازمند نیروی فنی هستیم که این مهم نیز به‌زودی انجام و فرودگاه جاسک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

گفتنی است، در این نشست نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی از حضور دو روزه استاندار در منطقه و اقدامات صورت گرفته توسط دولت قدردانی کرد.