گفتگوی ویژه با خواهر وبرادرکاراته کارقشمی

سنا و سامی دو نونهال قشمی، سامی هفت سال سن دارد، و تازه می خواهد برود کلاس اول، و سنا کمی بزرگ تر از اوست و اول دبیرستان را می خواند، او متولد ۱۳۷۹ است و از یازده سالگی پا به این عرصه گذاشته است. این دو کودک آرزوهای بزرگی دارند، افتخارات زیادی هم برای […]

سنا و سامی دو نونهال قشمی، سامی هفت سال سن دارد، و تازه می خواهد برود کلاس اول، و سنا کمی بزرگ تر از اوست و اول دبیرستان را می خواند، او متولد ۱۳۷۹ است و از یازده سالگی پا به این عرصه گذاشته است.


این دو کودک آرزوهای بزرگی دارند، افتخارات زیادی هم برای قشم کسب کرده اند. سنا اما، دلگیر است که چرا مسؤولین قشم به فکر توسعه ی ورزش های رزمی نیستند. سنا و چند نفر دیگر از همرزمانش هفته گذشته به مسابقات جهانی کاراته در کشور ترکیه دعوت شدند ولی بدلیل عدم حمایت مسؤولین قشم، از رفتن به ترکیه بازماندند.

سنا و سامی سه سال و نیم پیش به باشگاه کاراته رفتند و در سبک شوتوکان زیرنظر مربی اشان جلیل حق گویان تمرین کردند، سامی حالا کمربند قهوه ای، و سنا کمربند مشکی شوتوکان کاراته را به کمر بسته است. 

این دو از یک خانواده و فرزند محمدشریف (احمد) ملایی هستند. سنا تشویق های خانواده اش را در کسب موفقیت هایش موثر می داند و اطرافیانش را،  و هم دخترخاله هایش که همه رزمی کار هستند.

این دو نونهال قشمی در مسابقات زیادی شرکت کرده اند و موفق به کسب مقام شده اند.

سنا ملایی در مسابقات قهرمانی استان در وزن ۳۰ کیلوگرم و رده سنی نونهالان که در سال ۹۱ در بندرلنگه برگزار شد، مقام اول را بدست آورد.

 او مقام دوم لیگ کاراته قهرمانی استان را در همان سال در این رده سنی کسب کرد.

سنا در مسابقات جام رمضان قشم در رده سنی نونهالان در سال ۹۲ نیز دوم شد.

سنا ملایی سال ۹۱ در بخش کومیته انفرادی مقام سوم قهرمانی کشور – تهران،  را در وزن ۳۰ کیلوگرم در کارنامه دارد.

 او سال ۹۰ در مسابقات قهرمانی استان – بندرلنگه در وزن ۲۷کیلوگرم به مقام سومی نایل آمد.

سامی هم با اینکه هفت سال بیشتر سن ندارد در وزن ۱۹کیلوگرم در مسابقات قهرمانی استان در قشم، در رده سنی نونهالان اول شده است. وی در مسابقات جام رمضان قشم در رده سنی نونهالان، و همچنین در مسابقات استانی در همین رده سنی در وزن ۱۸کیلوگرم دوم شده است. سامی در مسابقات استانی – بندرلنگه، در رده سنی نونهالان در وزن ۱۹کیلوگرم بازهم مقام دومی را کسب کرده است.

سنا ملایی در بخشی از این گفتگو از تاثیر مثبت ورزش بر درس و مشقش سخن گفت که در تحصیلش نیز همچون ورزش موفق بوده است. سنا وقتی مدرسه ابتدایی بوده با تیم هندبال دبستان فرهنگ در بین مدارس قشم مقام آورده است و در مسابقات علمی جابربن حیان از مدرسه شکوفه های انقلاب خوش درخشیده است.

 

سنا حالا قصد دارد شوتوکان را تا جایی ادامه بدهد که خودش بتواند این سبک کاراته را به نونهالان قشمی آموزش بدهد. و هم آرزو دارد روزی قهرمان کاراته جهان بشود. ما هم ضمن ارج گذاشتن به همت بلند او، برای او و  برادرش سامی و دوستانشان در باشگاه شوتوکان قشم، آرزوی موفقیت می کنیم.