کسانی‌که جنگ نرم را اداره می‌کنند، هم اکنون به دنبال راز قدرت مقاومت هستند

معاونت هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد (ع) هرمز گان گفت: کسانی‌که جنگ نرم را اداره می‌کنند، هم اکنون به دنبال راز قدرت مقاومت هستند، آنها می‌دانند که توان اشغال و تصرف اراضی ما را ندارند. سرهنگ محمد زارع مهرانی ظهر چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای عملیات بیت المقدس که در جزیره هرمز […]

معاونت هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد (ع) هرمز گان گفت: کسانی‌که جنگ نرم را اداره می‌کنند، هم اکنون به دنبال راز قدرت مقاومت هستند، آنها می‌دانند که توان اشغال و تصرف اراضی ما را ندارند.

سرهنگ محمد زارع مهرانی ظهر چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای عملیات بیت المقدس که در جزیره هرمز برگزار شد، بیان داشت: امروز ما با جنگی از نوع دیگر مواجه هستیم که امام خامنه‌ای از آن تحت عنوان جنگ نرم یاد کردند و آمریکا و رژیم صهیونیستی رهبری آن را برعهده دارند.

زارع مهرانی عنوان کرد: خداوند در سوره مبارکه «بقره» انسان‌ها را به سه طایفه مؤمنان، کافران و منافقان تقسیم کرده است و در همین زمینه کافران با مسلمانان مشکل خاصی ندارند چون هر دو یکدیگر را می‌شناسند اما منافقان با جنگ نرم به سراغ اسلام و مسلمانان آمده‌اند.

وی افزود: برای مثال منافقان با جنگ نرم خویش فرهنگ جوامع مسلمان را تغییر داده و فرهنگ خود را تحمیل و جایگزین فرهنگ اسلامی و الهی کرده‌اند.

معاونت هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع)  ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) جهاد اکبر را برای مقابله با جنگ نرم دشمن مطرح فرمود چون از سایر جهادها دشوارتر است و در این راستا جهادهای دیگر فیزیکی بوده و انسان آن را می‌بیند و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی می‌کند در حالی‌که در جنگ نرم، دشمن دیده نمی‌شود و برنامه فرهنگی پایه‌گذاری می‌کند و ممکن است که پس از صد سال فرهنگ ملتی را تغییر دهد.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: دشمنان در جنگ نرم با انوع و اقسام راه‌ها و شیوه‌ها وارد می‌شوند و احتمال دارد که انسان احساس نکند که آنها با ما وارد جنگ شده‌اند این در حالی است که خود به خود لباس انسان و زبان گفتاری وی را تغییر می‌دهند.

زارع مهرانی تاکید کرد: ما نیازمند مقاومتی از نوع دیگر هستیم، مقاومتی فکری فرهنگی برای حفظ ارزش‌ها و ایمان ما، چون این ایمان و ارزش است که موجب قدرت و پیروزی ماست.

وی خطاب به فرزندان شهدا گفت که پدران شهید شما خداوند متعال را برگزیدند و چیزی را از دست ندادند، آنها آخرت را برگزیدند،‌ آنها وظیفه خود را انجام دادند و هم اکنون وظیفه ماست که راه آنها را ادامه دهیم. بیایید راهی را که پدران شهدای شما برگزیدند ادامه دهیم و در این ماه خدا پیمان ببندیم که حق و ایمان و تقوی را یاری کنیم.

سرهنگ زارع مهرانی اظهار کرد: ممکن است کسی اهل نماز و مسائل عبادی ـ اعتقادی باشد اما با جنگ نرم دشمن آنها را ترک کند بنابراین نحوه مقابله با جنگ نرم دشمنان استکباری این است که دشمنان با هر حربه‌ای وارد شدند، مسلمانان نیز با همان حربه و روش به مقابله با آنان برخواسته و منفعل نباشند تا بتوانند به پیروزی در مقابل دشمن دست یابند.

معاونت هماهنگ کننده سپاه اما سجاد (ع) هرمزگان  افزود: کسانی‌که جنگ نرم را اداره می‌کنند، هم اکنون به دنبال راز قدرت مقاومت هستند، آنها می‌دانند که توان اشغال و تصرف اراضی ما را ندارند، به همین دلیل به سراغ عقل‌ها و اندیشه‌ها و دیدگاه‌ها و فرهنگ‌ ما رفتند.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ نرم کاری می‌کند که جوامع متوجه دشمنی آنها نمی‌شوند برای مثال شیطان رجیم وقتی به سراغ حضرت آدم(ع) رفت و ایشان از گندم ممنوعه تناول کرد در آنجا اولین حرفی که شیطان به حضرت(ع) گفت این بود که من آمده‌ام تا تو را نصیحت کنم بنابراین دشمن در ابتدا از باب نصیحت و دوستی وارد شده تا انسان متوجه نشود اما بعد خود را در گودی فساد می‌بیند.

سرهنگ رازع مهرانی  اظهار کرد: برای مثال هم اکنون برخی کلمات خارجی و بیگانه وارد فرهنگ ایرانی شده است در حالی‌که دشمن هیچ‌گاه به‌صورت مستقیم آن را به ما ایرانیان تحمیل نکرده است اما فرهنگی به‌میان جامعه آورده است که خودمان خود به خود از آن کلمات استفاده می‌کنیم و این در حالی است که خود دشمن از کلمات فارسی در زبان روزمره خود استفاده نمی‌کنند.