کارگاه آموزش فرش دست‌باف در هرمز راه‌اندازی شد

مدیرعامل کانون فرهنگی اجتماعی زنان توانمند هرمز از راه اندازی  کارگاه آموزش فرش دست‌باف در جزیره هرمز خبر داد. زینب زرنگاری در  مورد راه اندازی این کارگاه بیان داشت: با راه اندازی کارگاه آموزش فرش دست ‌باف در هرمز و برگزاری دوره‌های آموزش این حرفه یکی را راهکار برون‌رفت از مشکلات موجود در این بخش […]

مدیرعامل کانون فرهنگی اجتماعی زنان توانمند هرمز از راه اندازی  کارگاه آموزش فرش دست‌باف در جزیره هرمز خبر داد.

زینب زرنگاری در  مورد راه اندازی این کارگاه بیان داشت: با راه اندازی کارگاه آموزش فرش دست ‌باف در هرمز و برگزاری دوره‌های آموزش این حرفه یکی را راهکار برون‌رفت از مشکلات موجود در این بخش و گامی مؤثر در ترویج فرهنگ این هنر اصیل ایرانی است.

وی افزود: این کارگاه قالیبافی باهمکاری و مشارکت بخش خصوصی  راه اندازی ودراولین گام تعداد۶۰نفر کارآموز حرفه قالی‌باف تکنیکی فرا می‌گیرند.

زرنگاری تصریح کرد: هنر و صنعت فرشبافی در موجب ترویج تولید ملی، حمایت از سرمایه مردم و یک منبع اقتصادی برای آنان می‌شود.

مدیر کانون بانوان هرمز  ادامه داد: فراگیران دوره‌های آموزشی در طول یک هفته وبه مدت ۲۸ ساعت آموزشی با متدهای جدید قالیبافی آشنا می شوند.

زرنگاری اظهار داشت: این افراد در صورت موفقیت در آزمو‌ن‌های عملی و تئوری گواهینامه مهارت دریافت خواهند کرد.

وی بیان داشت: افراد آموزش دیده تسهیلاتی برای تهیه مصالح مورد نیاز بافت قالی به خصوص خرید و راه اندازی دار قالی دریافت کرده و پس از راه اندازی کارگاه بافت قالی، اقدام به فروش دست آفرینه های خود به شرکت متقاضی می کنند.

زرنگاری گفت: تمام علاقه‌مندان زن  می‌توانند با مراجعه به واحد پذیرش این کانون برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.