کارمندان نمونه قشم تجلیل شدند

به مناسبت هفته دولت جلسه شورای اداری شهرستان قشم برگزار شد و از خدمات کارمندان نمونه دستگاه های مختلف دولتی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد. حجت الاسلام والمسلمین جوکار در این جلسه به فرهنگی بودن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود و اگر بخواهیم امور […]

به مناسبت هفته دولت جلسه شورای اداری شهرستان قشم برگزار شد و از خدمات کارمندان نمونه دستگاه های مختلف دولتی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار در این جلسه به فرهنگی بودن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود و اگر بخواهیم امور اصلاح شود و به هدف اصلی انقلاب برسیم لازم است بر روی فرهنگ سرمایه گذاری شود.

ای در ادامه به عواملی که موجب اقتدار ملی می شوند اشاره کرد و دو عامل وجود محوریت و رهبری قوی و نیروی انسانی متخصص و کاربلد را عواملی بر شمرد که می توانند جامعه را به سمت سعادت رهنمون شوند.

جوکار اظهار داشت: خوشبختانه این دو عامل چه در زمان رهبری امام راحل و چه در زمان رهبری مقام معظم رهبری با هدایت و رهبری شایسته و   با وجود نیروی های متخصص و کاربلد موجبات اقتدار ملی فراهم شده است.

امام جمعه شهرستان قشم دو عامل فرهنگ سالم و اقتصاد مقاوم و کار آمد را نیز دو عامل در هم تنیده دانست و گفت: اگر جامعه ای دچار انحطاط و ضعف فرهنگی شود و اقتصاد ضعیفی نیز داشته باشد بی شک جامعه از بین خواهد رفت.

وی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و افزود: ازآنجایی که مسئله اقتصاد و فرهنگ در هم آمیختگی دارد و مکمل هم هستند مقام معظم رهبری ۹ سال است که بر این مسائل تاکید دارند.

حجت الاسلام جوکار گفت: متاسفانه امروزه در هر دو حوزه آسیب پذیر هستیم که لازم است برای این موارد چاره اندیشی شود.

وی با انتقاد از عدم اعتماد به جوانان و سپردن برخی امور به قشر تحصیل کرده و متخصص گفت: اگر امروز در بخش های اقتصاد و فرهنگ دچار مشکل شده ایم بواسطه عدم اعتماد به جوانان متخصص و تحصیل کرده است.

امام جمعه قشم از فرماندار شهرستان درخواست کرد ظرفیت های موجود در منطقه برای ایجاد اشتغال را شنایی کنند و آنها را در معرض دید عموم قرار دهند تا زمینه اشتغال و اجرائی شذن اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

امام جمعه شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود به روز کارمند اشاره کرد و گفت : کارمندان ما باید وجدان کاری که مسئله ای انسانی و مورد تاکید اسلام است را در وجود خود فعال کنند و میز کار خود را میزی برای خدمت صادقانه به مردم قرار دهند.

وی رعایت عدالت در کار، رعایت حقوق بیت المال ، رعایت صرفه جویی در کار، رعایت نظم، رعایت حق حاکمیت و رعایت حق  شهدا را از شاخصه های کارمندان نمونه عنوان کرد و افزود:برای آنکه اقتصاد پویا و فرهنگ سالمی داشته باشیم باید تمامی کارمندان ما این شاخصه ها را در خود تقویت کنند و به کارمندان نمونه تبدیل شوند.

شایان ذکر است در این جلسه از کارمندان نمونه دستگاه های مختلف با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.