پنجمین نمایشگاه بزرگ قرآنی قشم برگزار می گردد

حجت الاسلام علی ملا نوری در جلسه نشست بررسی راههای برگزاری پنجمین نمایشگاه قرآنی قشم گفت: ما باید در حوزه مسائل قرانی به مهمترین پایگاه صادارتی این کتاب آسمانی تبدیل شویم. وی با اشاره به سابقه دیرینه مردم فهیم قشم در حوزه فرهنگ قرآنی افزود: با وجود پتانسیل های ارزشمند فرهنگ قرآنی در این منطقه، […]

حجت الاسلام علی ملا نوری در جلسه نشست بررسی راههای برگزاری پنجمین نمایشگاه قرآنی قشم گفت: ما باید در حوزه مسائل قرانی به مهمترین پایگاه صادارتی این کتاب آسمانی تبدیل شویم.

وی با اشاره به سابقه دیرینه مردم فهیم قشم در حوزه فرهنگ قرآنی افزود: با وجود پتانسیل های ارزشمند فرهنگ قرآنی در این منطقه، باید نگاه بین المللی در حوزه فرهنگ قرآنی را در این جزیره با برپایی نمایشگاه های ویژه تقویت کنیم.

به گفته مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، قرآن میراث جهانی همه مسلمانان است و برپایی نمایشگاه های مناسب در حقیقت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ محسوب می شود.

ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حفظ آثار فرهنگی و مروری بر آثار قرآنی اهمیت دادن به تمدن و فرهنگ ارزشمند این کتاب هدایت گر انسان محسوب می شود.

وی از برپایی هشت جشنواره و مسابقه شامل اولین جشنواره عکس های آئینی و مذهبی، نخستین جشنواره پوشش سنتی و اسلامی، مسابقه کتبی و حضوری قرآن، وقف و خیر قرآن، مسابقات قرائت و حفظ قرآن، نمایشگاه حجاب و عفاف، نمایشگاه آثار خطی قرآنی و نمایشگاه پاسداشت از شهدا در پنجمین نمایشگاه بزرگ قرانی در قشم خبر داد.

در ادامه این نشست، محمد تقی حق بین مشاور و مدیر اجرایی نمایشگاه قرآنی قشم نیز طی سخنانی گفت: با توجه به اهمیت نمایشگاه قرآنی در منطقه آزاد قشم، این جشنواره بزرگ امسال با حضور ۹ تن از داوران بین المللی کشور برگزار می شود.

وی افزود: نمایشگاه قرآنی در قشم با حضور بیش از ۷۰ دستگاه فرهنگی، اجرایی و اقتصادی براساس تاکیدات مقام عظمای ولایت، در شرایط ویژه و در حد نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
این مسئول فرهنگی با تقدیر از مساعدت ائمه جمعه شیعه و اهل سنت قشم در برپایی هر چه با شکوهتر نمایشگاه قرانی قشم در سال های گذشته خواستار تداوم این همکاری ها در پنجمین دوره این حرکت فرهنگی در منطقه آزاد قشم شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم نیز طی سخنانی گفت: انتقال مسابقات قرانی به نقاط مختلف جزیره و بهره مند شدن همه دوستداران قرآن از این امکانات، از اهمیت ویژه برخوردار است.

حجت الاسلام احمد غلامی با اشاره به اهمیت خارج کردن قرآن از مهجوریت افزود: سبک زندگی مردم باید با رویکرد به قرآن به سمت و سوی ارزش های الهی تغییر یابد و نمایشگاه قرآنی نقش مهمی در این زمینه دارد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: سوق دادن ظرفیت نمایشگاه قرآنی قشم به سمت و سوی بین المللی، را باید در برنامه های آینده این رویداد مهم فرهنگی لحاظ کنیم.

سید علی علوی افزود: در کنار این نگاه می توانیم آئین های ویژه نمایشگاه قرآنی قشم را از طریق شبکه های تلویزیونی از جمله شبکه استانی به مردم معرفی کنیم.

عقیلی از فعالان قرآنی روستای کوشه جزیره قشم نیز در این نشست گفت: این روستا با داشتن ۳۴ حافظ قرانی در مقایسه با جمعیت آن از رتبه دوم کشوری در این حوزه برخوردار است.

وی افزود: فعال بودن دو موسسه دارالقرآن ویژه برادران و خواهران در روستای کوشه و حضور پر رنگ دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی در برنامه های آموزشی قران نشان از علاقمندی آنان به    این کتاب آسمانی دارد.

حجت الاسلام آزادی مسئول اداره عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان قشم نیز در این نشست گفت: باید شرایط ویژه ای فراهم کنیم تا مسافران جزیره قشم در کنار استفاده از طبیعت و بازارهای قشم از سوغات فرهنگی این منطقه نیز بهره ببرند.

وی افزود: پیامبر اعظم (ص) از طریق قرآن با جهل و نادانی مبارزه کرد و دنیای امروز نیز باید با تمسک به این کتاب آسمانی خود را از گرفتاری های خودساخته نجات دهد.

بنا بر این گزارش، پنجمین نمایشگاه بزرگ قرآنی قشم از ۴ تا ۱۴ مرداد ماه با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم، ادارات و نهادها و با حضور ناشران، فعالان قرآنی، هنرمندان حوزه فرهنگ و دوستداران این کتاب انسان ساز در محل نمایشگاه بین المللی قشم برگزار خواهد شد.