پل خلیج فارس مشکلات زیست محیطی برای جنگل های حرا ایجاد می کند

 استاندار هرمزگان گفت: اجرای پل خلیج فارس مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند و جنگل های حرّای قشم را تحت تاثیر قرار می دهد. به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: گل و لایی که به همراه مدّ دریا وارد جنگل حرا می شود در هنگام جذر از جنگل خارج می […]

 استاندار هرمزگان گفت: اجرای پل خلیج فارس مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند و جنگل های حرّای قشم را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: گل و لایی که به همراه مدّ دریا وارد جنگل حرا می شود در هنگام جذر از جنگل خارج می شود، اما اگر پل خلیج فارس اجرا شود این گل و لای پشت پل باقی می ماند و در دراز مدت برای جنگل های حرّا مشکل ایجاد می کند.
طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر مشتمل بر پل، راه آهن، اتوبان و اسکله در صورت تکمیل جزیره قشم را از بندر لافت به بندر پهل در سرزمین اصلی متصل خواهد کرد.
استاندارهرمزگان ادامه داد: البته احداث پل خلیج فارس نقاط مثبت و منفی مختلفی دارد که در حال بررسی برای تعیین تکلیف آن جهت اجرا و یا جایگزینی با راه های دیگر از جمله تونل زیرزمینی است.
همتی تصریح کرد: به نظر می رسد حفظ وضع موجود برای زیبایی جزیره قشم بهتر است و باید برای رفت و آمد خودرو ها، راه حل های دیگری را مانند افزایش نقاط تردد پیدا کرد.
وی افزود: به همین منظور برای سال جدید تمهیداتی برای افزودن تردد خودرو از طریق اسکله شهید باهنر بندرعباس اتخاذ می شود تا ترافیک در ۲ نقطه توزیع شود.
استاندار هرمزگان ادامه داد: با توجه به نزدیکی سال جدید و افزایش گردشگران داخلی به جزیره قشم، به فرمانداری شهرستان های خمیر و قشم و نیز سازمان منطقه آزاد قشم ابلاغ شد تا برای فراهم کردن رفاه بیشتر مردم تدابیری بیندیشند.
وی گفت: البته بخشی از مسائل به شرایط دریا مربوط می شود و در جزر و مد محدودیت هایی برای تردد به وجود می آید که مسافران و گردشگران باید با صبر بیشتر با مسئولان همکاری کنند، با این وجود باید برای رفاه حال مسافران امکاناتی در بندرهای لافت و پهل ایجاد شود.
همتی گفت: تقاضای مردمی برای الحاق هرمز به بندرعباس وجود دارد اما هنوز در عمل اقدامی صورت نگرفته است، با این حال باید به دنبال تحقق خواسته های مردم بود.