پروانه های کسب شهرداری قانونی است و مرجع قضایی آن را تائید کرده است

شهردار قشم:صدور پروانه کسب از سوی شهرداری قشم قانونی است و مراجع قضایی نیز آن را پذیرفته اند. به گزارش هرمز محمد مسطوری در همایش تجلیل از اصناف قشم با اشاره به صدور دوگانه پروانه کسب در شهر قشم اظهار داشت : تحت تاثیر قرار دادن ذهنیت منفی نسبت به پروانه های صادره از شهرداری […]

شهردار قشم:صدور پروانه کسب از سوی شهرداری قشم قانونی است و مراجع قضایی نیز آن را پذیرفته اند.

به گزارش هرمز محمد مسطوری در همایش تجلیل از اصناف قشم با اشاره به صدور دوگانه پروانه کسب در شهر قشم اظهار داشت : تحت تاثیر قرار دادن ذهنیت منفی نسبت به پروانه های صادره از شهرداری باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای اصناف و بازاریان قشم شده است.

وی این مشکل را ناشی از دوگانگی قوانین و مقرراتی در شههر قشم عنوان کرد و بیان داشت :  در شهر قشم دو مرجع صدور پروانه داریم که یکی بر اساس قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد و دیگری بر اساس قانون نظام صنفی است و هر دو پروانه از نظر اداری و قضایی معتبر است .

شهردار قشم  در مورد صدور پروانه های فعالیت در سرزمین اصلی گفت :  در شهرهای بزرگتر ، صدور پروانه های فعالیت تا قبل از تشکیل اتحادیه ها بر عهده شهرداری است و پس از تشکیل اتحادیه ها ، شهرداری وظیفه صدور پروانه را به اتحادیه می سپارد .

وی اضافه کرد : وقتی شهرداری به صورت قانونی وجود ، وظایف آن نیز هم همراهش می باشد و صدور پروانه کسب یکی از وظایف ذاتی شهرداری ها است .

مسطوری قشمی تصریح کرد : در سالهای اخیر ذهنیت خیلی بدی برای بازاریان و اصناف محترم بوجود آورده ا ند که دریافت مالیات  از دارندگان پروانه شهرداری و معافیت پروانه های منطقه آزاد  یکی از مسائلی است که به آن دامن زده شده است.

شهردار قشم با بیان اینکه تشکیل اتحادیه های صنفی یکی از بهترین راه حل های صدور پروانه کسب در قشم است ، گفت : حدود دو سال است که  تشکیل اتحادیه ها را پیشنهاد داده ایم  اما علی رغم همه پیگیری ها ، تا به امروز این قضیه اتفاق نیفتاده است .

وی با اشاره به الکترونیکی کردن صدور پروانه های کسب اظهار داشت : شهرداری با همکاری فرمانداری ، مراجع قضایی و سایر دستگاههای مسئول طی یکی دو هفته اخیر سامانه کد رهگیری سراسری را در سطح شهر راه اندازی کرده و دفتر آن نیز در شهرداری قشم مستقر است که از این به بعد تمامی معاملات بنگاههای املاک و خودرو باید با یک کد معاملاتی ثبت شوند.

 

بمناسب یکم تیر ماه ، روز اصناف ، مراسم تجلیل از اصناف و بازاریان قشم با حضور میر هاشم خواستار معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قشم ، علی رهبری رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت قشم ، محمد رفیع پورمولوی رئیس شورای شهر و محمد مسطوری قشمی شهردار قشم ، در سالن همایش‌های شورای اسلامی شهر قشم با اهداء تندیس یاد بود و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد .