پدیده قاچاق نباید به امری عادی تبدیل شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاظم مناقبیان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه هرمز با اشاره به مشکلات جوانان در جامعه تصریح کرد: مسئولان باید برای حل مشکلات این قشر به ویژه مقوله ازدواج تلاش کنند. امام جمعه هرمز با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، عنوان کرد: امام(ره) فردی بود که دل ها […]

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاظم مناقبیان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه هرمز با اشاره به مشکلات جوانان در جامعه تصریح کرد: مسئولان باید برای حل مشکلات این قشر به ویژه مقوله ازدواج تلاش کنند.

امام جمعه هرمز با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، عنوان کرد: امام(ره) فردی بود که دل ها را فتح کرد و مردم او را با تمام وجود دوست داشتند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با حضور پرشور و میلیونی خود در سالگرد ارتحال امام بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و رهبری بیعت بستند، افزود: پس از گذشت ۲۵ سال از ارتحال امام اما هنوز ملت ایران آرمان‌ها و اهداف ایشان را فراموش نکرده‌اند و این مهم را با حضور خود در سالگرد ارتحال به نمایش گذاشتند

به گفته وی امام(ره) معمار انقلاب و ترسیم کننده نقشه راه این نظام و کشور بود، نقشه ای که بر مبنای اسلام و مورد تایید خدا بود و به همین دلیل نیز راه امام ماندنی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مناقبیان بنیان گذار انقلاب اسلامی را عبد صالحی به تمام معنا دانست و افزود: بندگی خدا نردبان عزت و اعتبار است و امام با ویژگی های کم نظیر خود توانست از این نردبان بالا برود.

امام جمعه هرمز اضافه کرد: امام خمینی(ره) اسلام را از دست نااهلان و ظالمان نجات داد و نگاه دنیا به اسلام علی الخصوص به مذهب تشیع را تغییر داد.

به گفته وی امام(ره) برای ملت ایران در دنیا عزت و سربلندی به ارمغان آورد و امروز مردم ایران در دنیا عزیزترین ملت ها محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم مناقبیان انتخاب جانشینی شایسته برای رهبری نظام از سوی مجلس خبرگان رهبری را عاملی دانست که غم بزرگ از دست دادن امام(ره) را برای مردم اندکی تحمل پذیر کرد.

وی با اشاره به رهبری حکیمانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری در ۲۵ سال اخیر، عنوان کرد: رهبری انقلاب در این سال ها نظام را از گذرگاه ها و بحران های مختلف با موفقیت و سربلندی بیرون آورده و به زیبایی انقلاب را هدایت کرده است.

امام جمعه هرمز عنوان کرد: خط امام(ره) یعنی تبعیت محض از جانشین بنیان گذار انقلاب اسلامی و داعیه داران خط امام که با رهبری میانه مناسبی ندارند، به دروغ خود را خط امامی می خوانند و باید هر چه سریع تر توبه کنند.

مناقبیان گفت: امروز دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی تلاش دارند جوانان را با برنامه‌های هدفمند سرگرم کنند که باید با نگاهی جدی به این مقوله برای جوانانمان برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه هرمز تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتکا به جوانان خود به موفقیت‌هایی رسیده که در حال حاضر نیز جوانان این مرز و بوم با اندیشه‌های خود به دنبال رسیدن ایران به اوج قله‌های پیشرفت هستند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی جوانان ما خودباوری را احساس می‌کنند و همین منجر به عقب‌نشینی دشمن در صحنه‌های مختلف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، ضمن تبریک این روز به جوانان از آنها خواست تا علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند و مراقب باشند که دشمنان با تهاجم فرهنگی آنها را از اسلام و آموزه های ناب اسلامی دور نکند.

وی در پایان از عملکردها در مقوله مبارزه با این پدیده قاچاق سوخت انتقاد کرد و افزود: رویه‌های موجود نشان می‌دهد مقابله با این پدیده که ضربه سنگینی را به اقتصاد ملی می زند کارآمد نیست و باید به شکلی جدی با این پدیده مقابله شود.

انان جمعه هرمز گفت : آیا مسئولان میدانند سوخت قاچاق می شود و آنهم در عرصه گسترده قاچاق می شود یا نه….

وی نیز گفت : استاندار محترم هرمزگان برای حفظ این اموال عمومی که سهم به ۷۰میلیون ایرانی است واکنش نشان دهد و به عنوان نماینده عالی دولت نباید در این خصوص کوتاهی کند و دستگا های قضایی در امر مبارزه با این پدیده کوتاهی نکنند .

مناقبان اظهار داشت قاچاق سوختی که هم به محیط زیست دریایی و آبزیان آسیب رسانده و هم شرایط اجتماعی را بر هم زده است کسی دغدغه ندارد .

امام جمعه هرمز بیان داشت شرکت نفت می داند که سوخت قاچاق می شود وظیفه دارد که این کارمدیریت کند .

مناقبیان گفت نیروی انتظامی و مرزبانی شما چه می کند مگر وظیفه شما بتن را قاچاق است باید برای ریشه کن کردن پدیده قاچاق سوخت باید تلاش کنید .

وی با انتقاد از عملکرد مرزبانی نیروی انتظامی بیان داشت نیروی انتظامی در این خصوص کوتاهی می کند چون از همین طریق عده ای ثروت های غیر سالم کسب می کنند و عده ای جان خود را از دست می دهند و ریالی هم نصیب شان نمی شود .

امام جمعه هرمز گفت نیروی انتظامی هدف اصلی شما جلو گیری از این پدیده قاچاق است و جلو قاچاق سوخت را بگیرد.

حجت السلام مناقبیان اظهار داشت : اول باید سوخت را مدیریت کنیم و ارزان به دست مردم برسانیم و از اموال ۷۰ میلیون ایرانی که عده ای خاص سود می کنند محافظت کنیم .

وی تصریح کرد: قطعا با انجام یک کار منسجم اطلاعاتی و شناسایی عوامل اصلی می توان این معضل را ریشه کن کرد چرا که سرشاخه های آن به ۲۰نفرهم نمی رسد.

به گفته امام جمعه هرمز ، عمده کار قاچاق سوخت در چند منطقه محدود در استان انجام می شود که اگر به سراغ عوامل آن رفت براحتی می توان افراد اصلی راشناسایی و برخورد کرد.

حجت السلام مناقبیان با بیان اینکه واقعا قابل تامل است که هنوز ندانیم از کجاسوخت قاچاق می شود، خاطر نشان کرد:تاکنون این همه عملیات انجام شده است باید نتیجه لازم را داشت بنابراین باید آسیب شناسی شود که این پدیده چرا در حال گسترش است.

این مقام مسوول با تاکید بر واقعی کردن سهمیه ها، کنترل و نظارت جایگاه ها و مراکز عرضه اظهارکرد: پدیده قاچاق نباید به امری عادی تبدیل شود و باید مخاطرات آن را به حدی افزایش داد که کسی به فکر انجام آن نباشد.