پای صحبت های خالو کهور

حامد ماهیگر متولد سال ۱۳۶۶ در شهر قشم که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ در گروه های نمایش انصار الائمه و ایثار و متین آغاز کرده و هم اکنون مدیریت گروه نمایش متین را بر عهده دارد. در یک گفتگوی گرم با خالو کهور مشکلات کار طنز در قشم را جویا شدیم. خالو […]

حامد ماهیگر متولد سال ۱۳۶۶ در شهر قشم که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ در گروه های نمایش انصار الائمه و ایثار و متین آغاز کرده و هم اکنون مدیریت گروه نمایش متین را بر عهده دارد.

در یک گفتگوی گرم با خالو کهور مشکلات کار طنز در قشم را جویا شدیم.

خالو کهور چند سال است این نقش را بازی می کنید و هدفتان از اجرای کارهای طنز چیست؟

بنده شش سال است که با شخصیت خالو کهور در قشم کار طنز انجام می دهم  و سعی دارم با زبان طنز مشکلات و معظلات جامعه و جوانان را بازگو کنم همچنین به وجود آوردن  لحظات شاد برای خانواده ها و احیای ادبیات و فرهنگ بومی  از دیگر اهداف بنده برای اجرای کارهای طنز است.

کدام نهادها از جنابعالی حمایت کرده اند ؟

تنها نهادی که تا کنون از برنامه های بنده پشتیبانی کرده است بسیج هنرمندان بوده است  ، اما سازمان های دیگری هستند که  هزینه بالایی را برای اجرای هنرمندان خارج شهرستان پرداخت می کنند ولی حاضر نیستند تا با حمایت مالی از بنده و یا سایر هنرمندان طنز قشم پشتیبانی کنند .

وضعیت فعلی کار طنز در قشم را چگونه ارزیابی می کنید؟

مردم قشم علاقه زیادی به آثار طنز دارند چون مشکلات آنها از این طریق بازگو می شوند .  خانواده ها و جوانان چون با مشکلات و معضلات بطور مستقیم در ارتباط هستند پیام های این کار های هنری را بطور کامل دریافت می کنند. حضور  پور شور شهروندان در نمایش های طنز نشان دهنده آن است که این هنر جایگاه خوب و قابل قبولی در بین آنان دارد و این یک فرصت برای نهاد های فرهنگی است که از این طریق بتوانند اهداف  اصلاحی فرهنگی و اجتماعی خود را بر اقشار مختلف اجرایی کنند.

مشکلات کار طنز در قشم را عنوان کنید؟

عدم حمایت از نیروی مستعد بومی ، انتقاد پذیر نبودن مسئولین و همچنین نبود امکانات و فضای مناسب برای انجام تمرینات از جمله مشکلات کار طنز در قشم است.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بیان نمائید؟

بنده چون در اداره برق مشغول به خدمت می باشم و محل کار اینجانب شهر درگهان است مشکلات زیادی برای انجام کارهای هنری ام به واسطه بعد مسافت دارم که اگر با انتقال محل کارم به قشم موافقت شود این مشکل هم رفع خواهد شد.

IMG_3758