پایان تب کنکور در شهرستان قشم

  آزمون سال ۹۳ ورود به دانشگاه ها همزمان با سراسر کشور طی سه روز در جزیره قشم بین یک هزار و ۵۴۸ داوطلب برگزار شد و در این مدت داوطلبان برای پیشی گرفتن از یکدیگر و ورود به مراکز آموزش عالی با هم رقابت کردند. در نخستین روز از این رقابت ها که در […]

 

آزمون سال ۹۳ ورود به دانشگاه ها همزمان با سراسر کشور طی سه روز در جزیره قشم بین یک هزار و ۵۴۸ داوطلب برگزار شد و در این مدت داوطلبان برای پیشی گرفتن از یکدیگر و ورود به مراکز آموزش عالی با هم رقابت کردند.

در نخستین روز از این رقابت ها که در روز پنجشنبه پنجم تیر ماه برگزار شد، جمعا ۲۵۱ داوطلب در دو گروه آزمایشی شانس خود را برای قبولی در کنکور رقم زدند.
در مارتن علمی صبح روز پنجشنبه ۱۹۹ شرکت کننده  گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شامل ۷۶ داوطلب خانم و ۱۲۳ شرکت کننده آقا با هم رقابت کردند و در بعدازظهر همان روز نیز ۵۲ شرکت کننده در گروه آزمایشی هنر شامل ۴۰ خانم و ۱۲ نفر از آقایان شانس خود را در این رقابت ها آزمایش کردند.
تعداد دختران شرکت کننده در آزمون امسال در منطقه آزاد قشم همانند چند سال گذشته بیش از پسران بود و ۶۰ درصد کل شرکت کنندگان امسال را بخود اختصاص داده بودند.
در روز دوم کنکور سال ۹۳ در منطقه آزاد قشم نیز ۷۵۷ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی شامل ۴۷۲ تن از بانوان و ۲۸۵ نفر از آقایان در صبح روز جمعه و ۱۶۸ داوطلب گروه آزمایشی زبان های خارجی شامل ۹۰ تن از دختران و ۷۸ نفر از آقایان نیز در بعداز ظهر جمعه برای کسب نتیجه از تلاش یک ساله خود در این آزمون علمی شرکت کردند.
بنا به این گزارش، ۳۷۲ نفر از شرکت کنندگان گروه آزمایشی علوم انسانی شامل ۲۳۹ نفر از بانوان و ۱۳۳ تن از آقایان نیز در آخرین روز از این رقابت ها (شنبه هفتم تیر ماه) و در نوبت صبح شانس و اقبال خود را با پر کردن مستطیل های برگه های امتحانی، آزمایش کردند.
کم سن ترین شرکت کننده آزمون سال ۹۳ امسال در منطقه آزاد قشم به یک جوان پسر ۱۷ ساله اختصاص دارد و عنوان مسن ترین شرکت کننده امسال نیز مربوط به یک بانوی ۵۳ می باشد.
مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم و فرماندار این شهرستان نیز طی سه روز گذشته با حضور در سالن نمایشگاه بین المللی قشم به عنوان محل برگزاری این رقابت ها، برای ورود داوطلبان به مراکز علمی کشور آرزوی موفقیت کردند.
برگزاری آزمون سال ۹۳ در منطقه آزاد قشم به عهده  دکتر علی رئوفی سرپرست موسسه آموزش عالی و نماینده تام الاختیار وزارت علوم در این منطقه بود.