وظیفه علمای شیعه و سنی متوجه نمودن مردم به اهداف دشمن است

آیت الله اختری ، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت پیش از ظهر امروز درهمایش علمی امام علی (ع) محور وحدت که در مسجد جامع شهر درگهان برگزار شد ، اظهار داشت : امام علی (ع ) بهترین محور برای وحدت و جمع کردن امت اسلام در کنار یکدیگر است وی افزود : هر کسی […]

آیت الله اختری ، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت پیش از ظهر امروز درهمایش علمی امام علی (ع) محور وحدت که در مسجد جامع شهر درگهان برگزار شد ، اظهار داشت : امام علی (ع ) بهترین محور برای وحدت و جمع کردن امت اسلام در کنار یکدیگر است

وی افزود : هر کسی عقیده و راهی دارد که هیچ کسی سعی در تغییر این عقیده ها نداشته و ندارد دشمنان می خواهند از این فرصت استفاده کنند و جهل و دعوا را در بین مسلمانان راه بیاندازند .

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه برای رسیدن به وحدت و تحکیم بخشیدن به این مهم باید از سیره امام علی ( ع ) و دوری از تنازع بهره برد ، تاکید کرد : با وحدت و بصیرتی که در مزرهای سنی نشین وجود دارد راه دشمن بسته شده است و نقشه های آنها توسط مردم خنثی شده است .

آیت الله اختری ادامه داد : مومنان همگی باهم برادرند و مانند یک بدن که اعضای مختلف دارد هستند که همگی باید به هم اتصال شوند .

وی با بیان اینکه تفرقه اندازها مسلمان نیستند ، تصریح کرد : فرقی نمی کند چه کسی که شیعه باشد و خط قرمزهای اهل سنت را عبور کند و چه سنی باشد و خط قرمزهای تشیع را عبور کند این مسلمان نیست .

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه برخی مسایل باید برای مردم ، علما و اساتید دانشگاهها روشن شود ، گفت : ۱ میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان در دنیا وجود دارد و حدود ۵۶ کشور مسلمان با حدود ۵۶ رییس جمهور و پادشاه به عنوان مسلمان داریم که باید کارهای تفرقه انگیز و وحدت آنها مشخص شود .

وی ادامه داد : جمعیت مستکبران زیاد نیست ولی آنها پول ، زور ، سلاح ، جایگاه و موقیت دارند که با ما دشمن شده اند .

آیت الله اختری با اشاره به حمایت امام الحرمین از آل سعود ، گفت : جاهلیت درگذشته به ماه های حرام احترام می گذاشتند و جنگ را در این ماه ها متوقف می کردند ولی حال کافران و مستکبرانی مانند آل سعود در ماه های حرام جنگ می کنند و از کشتن کودکان و زنان افتخار می کنند و بعضی از علما آنها را حمایت می کنند .

وی با بیان اینکه وهابیت و تروریسم تکفیری در حال معرفی چهره خشن از اسلام هستند ، اظهار داشت : اندیشه تکفیر اندیشه ای غیر اسلامی است و مبنای اسلامی ندارد و هدف آنها بد جلو دادن چهره اسلام در جهان است .

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت بیان داشت : وظیفه علمای شیعه و سنی متوجه نمودن مردم به دشمنی های  و حادثه های داخل و خارج کشور است ور فتار و گفتار این مفتیان خلاف آموزه های اسلامی است و جهان باید بداند که اندیشه تکفیری، اندیشه اسلامی نیست و علمای اسلام باید در این زمینه روشنگری کنند.

آیت الله اختری وهابیت و بهائیت را ساخته و پرداخته انگلیس خبیث عنوان کرد و افزود : دولت جنایتکار انگلیس دو گروه وهابیت و بهائیت را در ایران و عربستان تاسیس کرد تا سیاست های مکارانه و شیطانی خود را در این کشورپیاده کند .

همایش امام علی (ع) محور وحدت با حضور علمای شیعه و سنی امروز در شهر درگهان جزیره قشم برگزار شد.