وضعیت آموزش و پرورش شهرستان مطلوب نیست

امام جمعه شهرستان قشم در آیین تجلیل از مقام شامخ معلم در تالار وحدت شهر قشم اظهار داشت: به علت عدم انتصاب دو معاونت در آموزش و پرورش شهرستان، وضعیت این اداره مطلوب نیست. حجت الاسلام والمسلمین جوکار تصریح کرد: پس از گذشت ۶ ماه هنوز اداره آموزش و پرورش شهرستان دو معاونت کلیدی خود […]

امام جمعه شهرستان قشم در آیین تجلیل از مقام شامخ معلم در تالار وحدت شهر قشم اظهار داشت: به علت عدم انتصاب دو معاونت در آموزش و پرورش شهرستان، وضعیت این اداره مطلوب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار تصریح کرد: پس از گذشت ۶ ماه هنوز اداره آموزش و پرورش شهرستان دو معاونت کلیدی خود ( معاونت آموزشی و معاونت اداری و مالی) را مشخص نکرده است که این عدم انتصاب که موجب سردرگمی معلمان و دانش آموزان شده ،تضییع حقوق فرهنگیان در سطح شهرستان است.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش استان به دور از گروکشی های سیاسی و جناح بندی های خاص هر چه سریعتر این دو معاونت را مشخص و منصوب کنند.

حجت الاسلام جوکار به وضعیت معیشت معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در جامعه هر شخصی که به مقام و منزلتی دست یافته است بواسطه تعالیم معلمان و زحمات آنها بوده است اما هنوز برای بهبود وضعیت معیشت و افزایش دستمزد این قشر فرهنگی گامی برداشته نشده است.

وی اظهار داشت: باید برای بهبود وضعیت معیشت و تامین مسکن معلمان کاری از جنس اقدام و عمل و به دور از شعار و وعده انجام شود.

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه به موضوع مدارس فرسوده در سطح شهرستان پرداخت و گفت: در بهمن سال ۹۳ زنگ خطر مدارس فرسوده شهرستان به صدا در آمد پس از آن فعالیت های در زمینه بهبود و ترمیم این مدارس انجام شده اما هنوز به حد مطلوب و قابل قبول نرسیده است.

وی گفت: باید در جهت بستن پرونده مدارس فرسوده شهرستان طی دو سال آینده،  اقدام عملی با همکاری آموزش و پرورش و منطقه آزاد صورت پذیرد و تمامی مدارس فرسوده تخریب و بازسازی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت ها و پتانسیل عظیم دانش آموزان قشمی اشاره کرد و گفت: کسب رتبه های متعدد در رشته های مختلف علمی، پژوهشی و ورزشی نمایانگر سطح بالای ظرفیت و استعداد در شهرستان است و نیاز است در جهت تقویت این پتانسیل ها به دانش آموزان توجه بیشتری شود.

بر اساس این گزارش آیین تجلیل از مقام شامخ معلم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در تالار وحدت قشم برگزار شد و طی آن از معلمان نمونه شهرستان با اهدای لوح سپاس و تقدیم جایزه تقدیر بعمل آمد.