وحشی گری داعش از جهالت قبل از اسلام وحشتناک تراست

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت:  گروهک داعش بلای دیگری که این روزها دامن گیر مسلمانان شده که دست استکبار و اسرائیل در این ماجرا آشکار است . وی با انتقاد از دولت سعودی و شیخ نشین های منطقه که به این گروهک کمک می کنند افزود : داعش […]

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت:  گروهک داعش بلای دیگری که این روزها دامن گیر مسلمانان شده که دست استکبار و اسرائیل در این ماجرا آشکار است .

وی با انتقاد از دولت سعودی و شیخ نشین های منطقه که به این گروهک کمک می کنند افزود : داعش با سرمایه های نفتی ومالی سران  کشورهای خود فروخته و به ظاهر مسلمان با جنگ افروزی در منطقه همه مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت را به خاک و خون کشیده است.

امام جمعه قشم با اشاره به اقدامات غیر انسانی گروهک داعش در کشور عراق اظهار داشت :توحش افسار گسیخته این گروهک از جهالت قبل از اسلام وحشتناک تر است و همه این اقدامات برای بدنام کردن اسلام و جلو گیری از گسترش آن در جهان انجام می گیرد.

وی ندای وحدت آیت الله سیستانی را پیام اصلی اسلام خواند و یادآور شد: شیعیان و اهل سنت عراق با فتوای آن مرجع عظیم الشان  با وحدت کلمه در مقابل این گروهک به پاخاسته اند که این نشان دهنده نفوذ روحانیت در بین مردم عراق است.
خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید بیان داشت : شهید چمران شخصیتی بود که خصوصیات مختلفی در او جمع شده بود و راه او راه امام (ره) و مبارزه با استکبار بود و امروز توقع مقام معظم رهبری (مد ظله) ازاساتید  دانشگاه ها این است تا با تاسی از شهیدانی چون چمران و آیت الله بهشتی شاگردانی مثل احمدی روشن را تربیت کنند.

حجت الاسلام جوکار درباره روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: این بلای خانمان سوز از مرحله سنتی به صنعتی رسیده است و دشمن که از راه نظامی نتوانست اراده مردم مسلمان ایران را سست کند با استفاده از عوامل مزدور خود جوانان و خانواده ها را آلوده می کند که می طلبد مسئولان در کنار مبارزه با فقر و بیکاری، محلات آلوده شهر ها را از وجود شیادان توزیع کننده مواد مخدر پاکسازی کنند.

وی آغازهفته صرفه جویی در مصرف آب را که از اول تیرماه شروع می شود برای روستاییان و شهرنشینان جزیره قشم بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: ما که با مشکل کمبود آب شرب سالم مواجه هستیم و به رغم تلاش مسئولان هنوز این مشکل حل نشده است، لازم است بیشتر از دیگران در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

امام جمعه قشم دهه آخر ماه شعبان که برای تکریم مساجد است را یادآور شد و افزود: اگر مساجد برنامه های متنوع برای جذب نوجوانان و جوانان داشته باشند تهاجم فرهنگی دشمن نمی تواند افکار و اندیشه های آنان را منحرف کند و در کنار دعا ، نماز ، وعظ و خطابه می بایست فضاهایی برای تربیت کودکان هم در نظر گرفته شود.