وجود فقر و محرومیت در قشم /از ثروتها و ذخایر قشم خوب استفاده نشده است

امام جمعه قشم در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور با مردم گفت : با وجود ذخایر و ثروتهایی که در قشم وجود دارد نباید در این منطقه فقیری وجود داشته باشد لذا وجود محرومیت در قشم نشانه سوء مدیریت و عدم بهره برداری مناسب از این برکات الهی است. وی افزود : در قشم علاوه […]

امام جمعه قشم در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور با مردم گفت : با وجود ذخایر و ثروتهایی که در قشم وجود دارد نباید در این منطقه فقیری وجود داشته باشد لذا وجود محرومیت در قشم نشانه سوء مدیریت و عدم بهره برداری مناسب از این برکات الهی است.

وی افزود : در قشم علاوه بر اینکه محرومیت زدایی نشده است بلکه محرومیت زایی هم شده است و عده خاصی به ثروت های کلان دست یافته اند و فقر همچنان ساکنان جزیره را در بر گرفته است و بایستی با مفاسد اجتماعی که متضاد با منافع ملی است مبارزه کرد.

وضعیت آب اسف بار است

حجت الاسلام جوکار وضعیت آب در جزیره و شهر قشم را اسف بار خواند و بیان داشت : در محلات شهر قشم آب شهری وجود ندارد و مردم مجبورند هزینه گزافی را برای استفاده از آب بپردازند و این وضع در سراسر جزیره فشار مضاعفی را بر ساکنان که درآمد بالایی ندارند وارد کرده است .

اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد قدرتمند داخلی

امام جمعه قشم وجود صنایع قوی و صادرات را یکی از الزامات اقتصاد قشم دانست و اظهار داشت  سازمان منطقه آزاد برای رشد و توسعه و رفع محرومیت باید تلاش کند  و باید سعی کنیم قشم به عنوان یک نقطه تولید و صادرات تبدیل شود  و وضعیت فعلی که بازار فروش  کالاهای وارداتی ضد دینی و ارزشی  باعث شده مردم از دین فاصله بگیرند و دین گریز شوند.

شهرستان قشم بیمارستان ندارد

وی نبود بیمارستان در قشم رایکی از مشکلات دیگر شهرستان عنوان کرد و گفت: در قشم یک درمانگاه کوچک هست که اسم آن را بیمارستان گذاشته ایم و علاوه بر آن کادر پزشکی مورد نیاز هم وجود ندارد . دراین بیمارستان تزریقات توسط یک نفر انجام می شود و مردم برای انجام سونوگرافی باید به شهرستان بندر عباس مراجعه کنند لذا در کنار پیگیری بحث ساختمان بایستی کادر متخصص پزشکی به این مجموعه اضافه شود.

گرفتن عوارض ورودی  از مردم امری غیر منطقی است

حجت الاسلام جوکار اخذ عوارض از مردم را امری غیر منطقی اعلام کرد و افزود: ساکنان جزیره که به دلایل مختلف بطور مداوم ناچار به تردد به خارج از شهرستان هستند به چه دلیل باید هزینه ورودی به جزیره را پرداخت کنند و بایستی تفاوت بین مسافران و ساکنان جزیره وجود داشته باشد.

زیر ساخت های فرهنگی در منطقه آزاد باید تقویت شود

امام جمعه قشم توسعه را در کنار توسعه اقتصادی ضروری دانست و بیان داشت : عده ای با برداشت نادرست از منطقه آزاد آن را محلی برای لاابالی و زیر پاگذاشتن احکام دین می دانند لذا به موازات اقدامات اقتصادی بایستی اقدامات فرهنگی و دینی هم انجام شود .