هیأت پارلمانی فرانسه از آزادسازی شهر «حلب» استقبال کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، اعضای یک هیأت پارلمانی از فرانسه شب گذشته وارد سوریه، پایتخت سوریه شدند. بر اساس این گزارش، اعضای این هیأت ضمن استقبال از آزادسازی شهر «حلب»، این دستاورد را نشانه آشکاری بر پیروزی ارتش سوریه بر تروریسم قلمداد کردند.  اعضای این هیأت فرانسوی همچنین بر […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، اعضای یک هیأت پارلمانی از فرانسه شب گذشته وارد سوریه، پایتخت سوریه شدند.

بر اساس این گزارش، اعضای این هیأت ضمن استقبال از آزادسازی شهر «حلب»، این دستاورد را نشانه آشکاری بر پیروزی ارتش سوریه بر تروریسم قلمداد کردند. 

اعضای این هیأت فرانسوی همچنین بر لزوم آغاز گفتگوهای سیاسی میان طرف های درگیر در سوریه تأکید کردند.

در همین حال، «تری ماریانی» از اعضای هیأت پارلمانی فرانسه پس از ورود به منطقه «جدیده یابوس» واقع در مرزهای مشترک سوریه و لبنان، در سخنانی اظهار داشت: برقراری صلح در سوریه از اهمیت بسزایی برخوردار است. باید واقعیت آنچه که در سوریه می گذرد بدون تحریف به افکار عمومی منتقل شود. پیروزی های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریسم باید به اطلاع افکار عمومی برسد.

از سوی دیگر، «مها شبیرو» نماینده پارلمان سوریه که به استقبال اعضای هیأت پارلمانی فرانسه رفته بود، در خصوص سفر این هیأت به دمشق گفت: این سفر معنای خاصی دارد، چراکه پاریس از سال ۲۰۱۲ روابط خود را به صورت رسمی با دمشق کرده است. 

وی همچنین افزود: در سال ۲۰۱۵ نیز دو هیأت پارلمانی از فرانسه ضمن سفر به دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده بودند.