هم اندیشی روحانیون قشم درخصوص مسائل فرهنگی شهرستان

به گزارش خبرنگار افتخاری شبکه اطلاع رسانی هرمز آنلاین  : روحانیون فعال در جزیره قشم با حضور در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس پیرامون فعالیتها و تحولات حوزه فرهنگ وهنرجزیره به بحث وتبادل نظر پرداختد مدیر وی‍ژه فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در آغاز این نشست به تغییرات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قشم در یک […]

به گزارش خبرنگار افتخاری شبکه اطلاع رسانی هرمز آنلاین  : روحانیون فعال در جزیره قشم با حضور در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس پیرامون فعالیتها و تحولات حوزه فرهنگ وهنرجزیره به بحث وتبادل نظر پرداختد

مدیر وی‍ژه فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در آغاز این نشست به تغییرات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قشم در یک سال اخیر اشاره کرد .

 حجه السلام علی ملانوری خاطر نشان کرد مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم یک سال است که در اجرای بخشی از قوانین مناطق آزاد تجاری به شکل مستقل تشکیل شده است.

 وی سازماندهی موسسات فرهنگی هنری و کانون های تبلیغاتی آموزشگاهی ، بازگشایی انجمن های فرهنگی هنری ، تاسیس دفتر فرهنگ وارشاد اسلامی درغرب جزیره (روستای طبل) و برگزاری نمایشگاه بزرگ قران کریم در سال گذشته و اواخر ماه رمضان امسال و برگزاری جشنواره تابستانی قشم علاوه بر برگزاری کنسرت خوانندگان صاحب نام ، سمپوزیوم مجسمه های آهنی  نمایشگاه نقاشی و تاتر ساحلی خلیج فارس را برخی از فعالیتهای این مدیریت در راستای جذب و جلب علاقه مندان بخصوص قشر جوان به فعالیت های سالم و منطبق با آداب و فرهنگ دینی ملی برشمرد .

درادامه این گردهمایی امام جمعه جزیره قشم گفت: فرهنگ وهنر جایگاه بسیار  والایی دارد وگاه یک تابلو نقاشی هنری از سخنرانی یک عالم موثرتر است.حجه السلام و المسلمین جوکار خواستار هدایت مطالبات فرهنگی هنری جامعه در قالب اسلامی شد وخاطرنشان کرد ساختن جامعه متعالی باید از خودسازی آغاز شود و با تجهیز خود به اطلاعات ودانش روز شبهات را از جامعه اسلامی دور کنیم.

امام جمعه قشم به ارتباط روحانیون با بدنه جامعه نیز اشاره و  مهمترین رکن مدیریت را تکریم ارباب رجوع ومدارا با مردم دانست.

وی اذعان داشت روحانیت همه امورشان به مردم وابسته است. جذب مردم به سمت خدا وشناخت محرومیت ها  و تلاش در رفع آن رسالتی که بر دوش علما و روحانیون است.

خبرنگار افتخاری شبکه اطلاع رسانی هرمز انلاین خانم غفوری