تمامی ۳۲ نفر دریانورد نفتکش ایرانی در دریای چین جان باختهاند و دیگر امیدی به زنده ماندن هیچ یک از آنان نیست. محمد راستاد، رییس سازمان بنادر و دریانوردی و سخنگوی کمیته رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی امروز یکشنبه ۲۴ دی با اعلام این خبر گفت: «کارکنان و خدمه کشتی ایرانی در ساعت اولیه حادثه […]
تمامی ۳۲ نفر دریانورد نفتکش ایرانی در دریای چین جان باختهاند و دیگر امیدی به زنده ماندن هیچ یک از آنان نیست.
محمد راستاد، رییس سازمان بنادر و دریانوردی و سخنگوی کمیته رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی امروز یکشنبه ۲۴ دی با اعلام این خبر گفت: «کارکنان و خدمه کشتی ایرانی در ساعت اولیه حادثه به دلیل انتشار گازهای سمی و شدت انفجار، متاسفانه جان باختهاند.»
خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از خبرنگار خود در شانگهای گزارش داد که بنا بر اطلاعات دریافتی از اظهارات خدمه کشتی باری چینی که با نفتکش ایرانی برخورد کرد، اطلاعات دریافتی از کشتیهای امدادرسان و همچنین فرمانده چینی گروه امداد و نجات، به نظر میرسد دریانوردان کشتی ایرانی در ساعت اولیه آتشسوزی به دلیل انتشار گازهای سمی و شدت انفجار، جان باختهاند.
هیچ یک از نیروهای نجات نتوانستند به حد کافی به کشتی سانحه دیده ایرانی نزدیک شوند. راستاد که به چین سفر کرده در این زمینه تصریح کرد: «تلاشها برای اطفا حریق و ورود به کشتی برای نجات پیکرهای خدمه، به رغم تمام تلاشها، به دلیل انفجارهای پی در پی میسر نشد.»
نفتکش ایرانی سانچی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، دچار آتش سوزی شد.
کشتی فلهبر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین میرفت و در بین راه به کشتی سانچی با مالکیت شرکت «برایت» از ایران برخورد کرد.
تاکنون اجساد سه سرنشین این نفتکش پیدا شده اما عملیات تشخیص هویت آنها هنوز آغاز نشده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، پیکر یکی از پرسنل داخل دریا و پیکر دو نفر دیگر در جریان جست و جوی نیم ساعته تیم چینی به همراه جعبه سیاه کشتی پیدا شد.
جعبه سیاه این کشتی برای بازخوانی فعلا به بندر شانگهای منتقل شده است. البته جعبه سیاه سانچی با توجه به قوانین ثبت شده در کنوانسیونهای بینالمللی مبنی بر این که جعبه سیاه موجود در کشتیها و شناورها در فضای بینالمللی به کشوری که کشتی در آن به طور رسمی ثبت شده تحویل داده شود، و نیز با توجه به این که شناور مذکور در یکی از بنادر پاناما به ثبت رسیده است، باید به این کشور تحویل داده شود.
مسئولان پاناما طبق قوانین موظفند که اطلاعات ثبت شده در این جعبه را به طور کامل به ایران ارائه کنند، اما این احتمال وجود دارد که این جعبه در شانگهای رمزگشایی و بازخوانی شود.
۳۲ سرنشین و خدمه نفتکش سانچی که ۸ روز پیش در ۱۵۸مایلی سواحل شرقی چین دچار حریق شد!
۱-مجید قصابی عروجی، کاپیتان ۲- فرید محبی، سرمهندس ۳-مجید نقیان، افسر اول ۴-حسین جهانی هلآباد، افسر دوم ۵-احسان ابولی قاسمآبادی، افسر دوم ۶-میلاد عنایتی، افسر سوم ۷–حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم ۸- محمدرضا رضازاده ماسوله، مهندس سوم ۹- مهدی سادگی، مهندس سوم ۱۰-حسن رومیانی، مهندس چهارم ۱۱-محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات ۱۲- بهرام اتحاد، افسر برق ۱۳-عبدالغنی سامری، سرملوان ۱۴- ابوذر نظامی، کمک سر ملوان ۱۵-سیدجواد حیدری، ملوان یکم ۱۶-محمدساجب علی میریدها، ملوان یکم ۱۷-محمدهارون راشید، ملوان یکم ۱۸-علیرضا نجفیفر، ملوان دوم ۱۹- علی حیدریه کهن، ملوان دوم ۲۰-بهرام پوریانی، تعمیرکار ۲۱- یاور افشاری، روغن کار ۲۲-میلاد آروی، روغن کار ۲۳-مسلم علیزاده نودهی، روغنکار ۲۴-عبدالکریم بشارتیپور، سرآشپز ۲۵-امید ضیایی، کمک سرآشپز ۲۶-ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار ۲۷-احسان فرجی، مهماندار ۲۸- سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ ۲۹-پوریا عیدیپور، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ ۳۰-سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ ۳۱-محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد ۳۲-ساقی فعال، همسر حسین جهانی هلآباد
این مطلب بدون برچسب می باشد.
Δ