همایش شوراهای اسلامی شهرستان قشم برگزار شد

نخستین همایش شوراهای اسلامی شهر و روستان شهرستان قشم به منظور تبیین نقشها ، اختیارات و و ظایف  شورا در محل تالار وحدت برگزار شد.به گزار ش هرمز انلاین در این همایش که با  حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ، معاون فرماندار، شیخ خطیب امام جمعه اهل سنت قشم و مسئولین ادارات شهرستان برگزار […]

نخستین همایش شوراهای اسلامی شهر و روستان شهرستان قشم به منظور تبیین نقشها ، اختیارات و و ظایف  شورا در محل تالار وحدت برگزار شد.به گزار ش هرمز انلاین در این همایش که با  حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ، معاون فرماندار، شیخ خطیب امام جمعه اهل سنت قشم و مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد قوانین و مقرارات و نحوه تصمیمی گیری شوراهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

رضایی معاون فرماندار قشم در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری انتخابات شورا ها که در سال حماسه سیاسی انجام گرفت وجود شورا را در دین اسلام بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : پس از پیروزی انقلاب تشکیل شوراهای اسلامی به دستور امام راحل(ره) نشان از دید مردم سالاری  دینی ایشان بود چرا که مردم مشکلات خودشان را بهتر از همه می دانند و تصمیماتی که در شورا ها گرفته می شود مانع بوجود آمدن خودکامگی  می شود.

ایشان بیان داشتند  اتکای امروز نظام  بر شوراها ست که بحمد الله شکل گرفته است و در قشم شوراها و منطقه آزاد مانند دو دست هستند که برای عمران و آبادی قشم می توانند به هم کمک کنند و با دیدی که دکتر مشیری بر تفویض اختیارات به شوراها دارند از پس شوراها  به عنوان نقطه قوت  در خدمت رسانی به مردم نقش خود را ایفا نمایند.

شیخ خطیب مهمترین وظیفه شوراها را رسیدگی به مشکلات مردم دانست و گفت : طبق روایات دینی بهترین اعمال رفع مشکلات مردم است و ثواب آن از یک ماه اعتکاف بیشتر است . البته شورا ها هم نبایستی به روز مرگی بیفتند و به کارهای کوچک بسنده کنند ، شوراها بایستی آرمانگرا باشند و طبق حدیثی که از امام حسین (ع) داریم خداوند انجام کارهای بزرگ را دوست دارد و انجام کارهای کوچک  را نمی پسندد.

امام جمعه اهل سنت افزود : هدف داشتن و برنامه ریزی  برای کارهای  شورا بسیار مهم است و از امور مهمی که شوراها به آن می بایست توجه داشته باشند حفظ حمایت مردم و وحدت و همبستگی است که با اخلاق مداری و مردم داری  و مشاوره گرفتن امکان آن وجود خواهد داشت. داشتن تعامل  دوطرفه بین شوراها ومسئولین دولت و رعایت احترام متقابل هم ضامن حیات شورا ها و مسئولین بایستی حرمت شورا ها را که عصاره مردم هستند  داشته باشند.

در ادامه این مراسم سید مسلم دریانورد نماینده شهرستان در شورای عالی استان  با قرائت قوانین و مقررات مربوط به شوراها  نقش و حدود وظایف آنها را متذکر شد و از شورا ها خواست خارج ا ز وظایق قانونی که مشخص شده است تصمیم گیری ننمایند