خبر هرمزگان- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: استانهای آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان چهار استانی هستند که در رده بالای محرومیت کیفیت محیط یادگیری و تعداد معلم ابتدایی هستند و در نتیجه در اولویت ما برای فراهم کردن فرصتهای بهتر یادگیری قرار دارند. رضوان حکیمزاده افزود: در خیلی از […]
خبر هرمزگان- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: استانهای آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان چهار استانی هستند که در رده بالای محرومیت کیفیت محیط یادگیری و تعداد معلم ابتدایی هستند و در نتیجه در اولویت ما برای فراهم کردن فرصتهای بهتر یادگیری قرار دارند.
رضوان حکیمزاده افزود: در خیلی از مناطق محروم، مدارسی داریم که دانشآموزان آنها کمتر از ۱۰ نفر است و یا در بعضی مناطق دیگر کلاسهایی داریم که تراکم آنها از استاندارد بیشتر است، بنابراین برای اینکه بتوانیم کلاسی داشته باشیم که کیفیت خوبی داشته باشد، نیازمند تعداد نیروی بیشتری برای دوره ابتدایی هستیم تا اهداف آموزشی محقق شود.
حکیمزاده ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد دانشآموزان، در کلاسهایی در مقاطع ابتدایی تحصیل میکنند که تراکمشان از حد استاندارد بیشتر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: این یکی از پیامدهای اجرای طرح شتابزده ۳-۳-۶ است که بدون کارشناسی انجام شد.
به گفته حکیم زاده، به دلیل اضافه شدن یک پایه به مقطع ابتدایی کمبود معلم ایجاد شد و ما مجبور شدیم معلمان زیادی را بدون اینکه آمادگی لازم را داشته باشند به مقطع ابتدایی اضافه کنیم که البته این معضل اثرات منفی خودش را تا سالها بر جای خواهد گذاشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
Δ