نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی با دیگر قوا تعامل داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم، افزود: بی شک تحقق این خواسته مردمی می تواند به شکوفایی ظرفیت های کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منجر شود و اقتدار روز افزون و همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنبال داشته باشد. وی حفظ […]

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم، افزود: بی شک تحقق این خواسته مردمی می تواند به شکوفایی ظرفیت های کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منجر شود و اقتدار روز افزون و همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنبال داشته باشد.
وی حفظ عزت و استقلال کشور را از دیگر مزیت های تعامل قوا دانست و اضافه کرد: از نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی انتظار داریم در مجلس شورای اسلامی اتحاد داشته باشند و با همدلی برای شکوفایی ظرفیت های کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
امام جمعه قشم با تبیین جنبه های مختلف اقتدار سیاسی، گفت: نمونه های این اقتدار را می توان در ایستادگی هیات مذاکره کننده هسته ای ایران در برابر کشورهای قدرتمند جهان مشاهده کرد، که در نهایت منجر به دستیابی ایران به خواسته های به حق خود شد.
وی یادآوری کرد: اقتدار سیاسی همان رویکردی است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و در ادامه می بینیم که مردم مسئولان نظام را از طریق رای گیری انتخاب می کنند.
حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه بعد دیگر اقتدار ایران در موضوع حج امسال تجلی یافت، گفت: برخورد ایران در مواجهه با مشکلات حج امسال موجب شد که این بار مسئولان عربستان از هیات ایرانی برای رایزی در این حوزه دعوت کنند و این افتخاری دیگر برای نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
وی همچنین با اشاره به آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید اقتدار این مجلس حفظ شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، این مجلس در عرصه های حساس ورود پیدا کند تا انقلابی بودن و اقتدار نظام حفظ شود.
وی در بخش دیگری از این خطبه ها با بیان اینکه یکی از جنبه های تقوا در جامعه، تقوای سیاسی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی اخیرشان در دانشگاه امام حسین(ع) و خبرگان رهبری، بر این موضوع تاکید کرده اند.
امام جمعه قشم با اشاره به منویات معظم له، افزود: شاه بیت سخنان حکیمانه ایشان اقتدار در جنبه های مختلف و جهاد کبیر است و برای دستیابی به این دو مهم، باید فرهنگ مقاومت و ایستادگی در جامعه تقویت شود.
وی با بیان اینکه اقتدار کشور در گرو جهاد کبیر است و عظمت، شوکت و ذلت ناپذیری ملت ایران باید در تمام ابعاد تجلی یابد، گفت: امروز نمونه های این اقتدار در عرصه های نظامی چشمگیر است و برای دستیابی به اقتدار اقتصادی نیز باید منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، با جدیت دنبال شود.
امام جمعه قشم یادآوری کرد: در بعد فرهنگی نیز نیازمند اقتدار هستیم و باید فرهنگ قرآن و اهل بیت محور برنامه های این بخش قرار بگیرد؛ چراکه اگر دنباله رو فرهنگ غرب باشیم، اقتدار فرهنگی را از دست می دهیم و اندیشه و تصمیم گیری های ما تابع غرب می شود.
وی با بیان اینکه باید در بعد فرهنگی وابسته به اسلام باشیم نه دشمنان اسلام، تاکید کرد: آنچه چشم دشمنان ایران را کور کرده است، اقتدار ملت و نظام در عرصه های مختلف و تلاش برای اجرای فرهنگ دینی در جامعه است.
خطیب جمعه قشم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم با اشاره به دهه آخر ماه شعبان که به غبارروبی مساجد اختصاص یافته است، از مردم و متولیان این حوزه خواست که مساجد را برای میزبانی از روزه داران ماه رمضان آماده کنند.
وی با اشاره به ۱۱ خرداد روز جهانی بدون دخانیات، از تلاش های خستگی ناپذیر نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه، بسیج و دستگاه قضایی که تلاش های گسترده ای برای مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر و روان گردان دارند، تقدیر کرد.
حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه کشیدن قلیان در مکان ها و معابر عمومی به نوعی ناهنجاری اجتماعی و امری ناپسند در جامعه اسلامی محسوب می شود، خواستار برخورد جدی با کسانی شد که در این مکان ها اقدام به کشیدن قلیان می کنند.