نقش معلم هدایت به سوی نور و دانایی است

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت :در دین اسلام علم جایگاه ویژه ای دارد و نقش معلم هم بر همین اساس نقش هدایت و راهنمایی به سوی نور و دانایی دارد. وی افزود : کلید سعادت و شقاوت فرد در جامعه در دستان معلم قرار دارد و معلم […]

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت :در دین اسلام علم جایگاه ویژه ای دارد و نقش معلم هم بر همین اساس نقش هدایت و راهنمایی به سوی نور و دانایی دارد.

وی افزود : کلید سعادت و شقاوت فرد در جامعه در دستان معلم قرار دارد و معلم می تواند جامعه را از ظلمات جهالت خارج کند یا با خارج کردن انسان از فطرت الهی اور را به انحراف بکشاند.

امام جمعه قشم با اشاره به مشکلات شهرستان اعلام آن را از تریبون نماز جمعه مطالبه و خواست مردم عنوان نمود و اظهار داشت :مسئله آب در قشم مسئله ای اساسی است که مردم  روستاها و حتی قسمتهایی از شهر قشم را همچنان با نگرانی روبرو کرده است.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم همچنین از برخی نارسایی ها در بخش بهداشت و درمان شهرستان قشم انتقاد کرد و درباره مشکل مسکن مهر این شهرستان هم گفت: در این خصوص نیز ما بارها از تریبون های مختلف اعلام کردیم که برخی از متقاضیان در طرح مسکن مهر نه تنها صاحب خانه نشدند، بلکه چون خانه های قبلی خود را نیز بخاطر تامین آورده این طرح فروخته بودند، حالا بی خانه شده اند .

حجت الاسلام جوکار از دوگانگی مدیریت شهری نیز به شدت انتقاد کرده و جمع آوری نشدن زباله های داخل شهر قشم را از تبعات این مشکل خواند و گفت: گرچه مسئولان ذیربط قول دادند تا هفته آینده این مشکل حل خواهد شد، اما استاندار هرمزگان نیز در این خصوص باید اقدامی بکند.

وی با بزرگداشت فرا رسیدن روز معلم از مقام شامخ استاد مطهری به عنوان معلم بزرگ انقلاب تقدیر کرد و با تشریح خدمات و بخصوص آثار مکتوب آن شهید، وی را معلم نمونه در همه ابعاد و برای همه طبقات معرفی کرد .

وی با اشاره به لزوم مدیریت جهادی در مسئله اقتصاد و فرهنگ از همه مسئولین خواست تا با همت مضاعف و تلاش در خارج از وقت اداری در این مهم کوشا باشند  تا مشکلات اقتصادی و فرهنگی با سرعت بیشتری حل شود.