نقش امام زادگان در ترویج محبت و فرهنگ اهل بیت(ع) بی بدیل است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان: نقش امام زادگان در ترویج فرهنگ اسلامی و محبت اهل بیت در بین مردم بی بدیل است. حجت الاسلام دکتر عبادی زاده در مراسم ملی گرامیداشت امام زاده سید مظفر (ع) قشم گفت : مهاجرت امام زاده ها و علویان به ایران در چند مرحله انجام شده که مهمترین […]

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان: نقش امام زادگان در ترویج فرهنگ اسلامی و محبت اهل بیت در بین مردم بی بدیل است.

حجت الاسلام دکتر عبادی زاده در مراسم ملی گرامیداشت امام زاده سید مظفر (ع) قشم گفت : مهاجرت امام زاده ها و علویان به ایران در چند مرحله انجام شده که مهمترین آن در زمان حضور امام رضا(ع) در ایران بوده است و این حرکت منشا برکات زیادی برای ایرانیان شده است.

وی افزود :امام زادگان که از زهاد و علمای زمان خود بودند همواره در بین مردم از احترام خاصی برخوردار بودند و قبور مطهر ایشان ملجائی برای عموم مردم هم از اهل سنت و شیعیان بوده و ایشان همواره با کرامات خود هگان را به سوی اسلام راستین هدایت کرده اند.

دکتر عبادی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله ) در خصوص تکریم امام زادگان و انجام برنامه های فرهنگی در این اماکن اظهار داشت : بحمد الله برنامه های فرهنگی امام زاده سید مظفر (ع) در قشم هم از پیشرفت خوبی برخورد دار بوده که این نشان دهنده  محبت مردم به این مکان مقدس و تجلیل از شخصیت سید مظفر (ع) است .

وی همچنین با اشاره به تاریخ مهاجرت پدر سید مظفر ابوطیب جعفر (ع) خاطر نشان کرد : جزیره قشم محل ورود علویان به جنوب ایران است و از این جزیره سادات زیادی به فارس و قزوین و کرمان مهاجرت کرده اند و سید مظفر (ع) هم یادگاری از ابوطیب برای مردم قشم است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان بیان داشت : در بین امام زادگان استان ، متقن ترین شجره نامه را از لحاظ تاریخی امام زاده سید مظفر قشم دارد که می توان بعنوان یک سند تاریخی برای مسیر حرکت و مهاجرت سادات و علویان به ایران عنوان کرد.

وی همچنین به جایگاه سادات و امام زادگان در بین اهل سنت اشاره نمود و افزود : بزرگان و عامه اهل سنت همواره به تکریم امام زادگان همت داشته اند و هنوز هم در بسیاری از مناطق کشور تولیت امامزادگان بر عهده برادران اهل سنت است که آن را با افتخار به انجام می رسانند .

وی در پایان عنوان کرد : همه ما وظیفه داریم با تاسی به حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله) در زیارت و تکریم امام زادگان کوشا باشیم چرا که امامزادگان پیوند دهنده آل علی(ع) با مردم هستند.

در پایان این مراسم از خادمان و هیئت امنای مساجد شهر قشم و امام زاده سید مظفر (ع)‌تجلیل شد و پرچم منقش به شعار یا لثارات الحسین(ع) بر گنبد امام زاده سید مظفر (ع) نصب گردید.

IMG_8832 IMG_8784 IMG_8796