نفاق و تکفیر دو روی یک سکه هستند

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: دو جریان نفاق و تکفیر به مثابه دو روی یک سکه هستند که سر در آخور استکبار دارند و سعی کرده و می کنند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند. حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار با اشاره به ۵ شهریور مصادف با حادثه تلخ انفجار […]

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: دو جریان نفاق و تکفیر به مثابه دو روی یک سکه هستند که سر در آخور استکبار دارند و سعی کرده و می کنند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار با اشاره به ۵ شهریور مصادف با حادثه تلخ انفجار در دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجائی و باهنر گفت: در این حادثه تلخ که به دست منافقین کوردل صورت گرفت دو شخصیت ارزشمند و والا مقام، دو مدیر مخلص و خدوم و دو انسان متعهد و پایبند به ارزش های اسلامی از ملت ایران گرفته شد.

جوکار افزود: دو جریان نفاق و تکفیر یک مجموعه و به مثابه دو روی یک سکه هستند که سر در آخور استکبار دارند.

وی ادامه داد:استکبار جهانی در اوایل انقلاب منافقین را به جان ملت ایران و جمهوری اسلامی انداخت و امروزه نیز با تقویت گروهک های تروریستی تکفیری نظیر داعش با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی آن ها را به جان مسلمانان منطقه انداخته اند.

امام جمعه شهرستان قشم عملکرد رژیم آل سعود در حمایت از گروهک منافقین و تقویت آنان را گواهی در تائید یکی بودن جریان نفاق و تکفیر دانست و گفت: می توان به آسانی از این اعلام حمایت نتیجه گرفت که پیوندی میان تکفیر و نفاق به سرکردگی آمریکا وجود دارد.

وی گفت: در رابطه با آل سعود با توجه به شکست های متعدد در سوریه، قطع همکاری ترکیه با عربستان و جریانات یمن و اتحاد ملی شکل گرفته در ان کشور، می توان این مژده را داد که این رژیم در حال نابودی و اضمحمال است.

حجت الاسلام جوکاردر ادامه سخنان خود به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت اشاره کرد و گفت:همانگونه که رهبری فرمودند هفته دولت فرصت مغتنم و مناسبی برای پاسخگویی دولت و ارائه گزارش اقدامات و خدمات انجام گرفته به مردم است.

وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش های مسئولین دولتی شهرستان و مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم به طرح ابتکاری میز خدمت که با همکاری فرمانداری و منطقه آزاد صورت گرفت اشاره کرد و از فرماندار شهرستان درخواست کرد چنین طرح هایی که موجب سهولت در دسترسی مردم به مسئولین می شوند را محدود به هفته دولت نکنند و در ایام مختلف چنین برنامه هایی را ترتیب دهند.

امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: البته همانند سایر شهرستان ها و استان ها مشکلاتی در شهرستان وجود دارد که نیاز است گفته شود نقد و انجام گیرد.

وی گفت: البته نقد باید منصفانه و از سر دلسوزی و همراه با ارائه راهکار باشد تا بتواند تاثیر خود را بکذارد.

حجت الاسلام جوکار اضافه کرد: باید در روش نقد کردن همانند رهبر معظم انقلاب که ضمن تشکر از خدمات دولت ، نقاط ضعف را نیز همراه با راهکار عملی ارائه می کنند عمل کنیم .

خطیب نمازجمعه قشم در ادامه به تشکیل اتاق تعاون در شهرستان اشاره کرد و گفت: اتاق تعاون که دارای اختیارت خوبی است می تواند یاری گر جوانان در تشکیل تعاونی ها و ارائه تسهیلات بانکی مناسب به انان باشد.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به ۱۰ شهریور که در تقویم به نام بانکداری اسلامی نامگذاری شده است اظهار داشت: بانک ها باید نسبت به مسئله ربا دقت داشته باشند و بانکداری اسلامی را دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در صورتی که قوانین بانکی درست اجرا شود و مردم نیز به تعهدات خود به درستی عمل کنند دریافت تسهیلات بانکی همراه با سود حلال است اما اگر قوانین درست اجرا نشود این نوع بانکداری حرام خواهد بود.

وی گفت: ربا دشمن اقتصاد و عامل رکود و بیکاری جوانان، فساد در اقتصاد است و تورم و مانع از ورود پول به چرخه صنعت، تولید و اشتغال زایی می شود.

حجت الاسلام جوکار تصریح کرد: برای کمک به اقتصاد و دوری از ربا باید پول موجود در بانک به چرخه تولید بیاید و صنعت و بازار را فعال کند .