نارضایتی استاندار هرمزگان از پیشرفت پروژه ها در قشم

استاندار هرمزگان در سفر به جزیره قشم و در بازدید از چند طرح عمرانی به سئوالات خبرنگاران در زمینه مشکلات مسکن مهر، پل خلیج فارس، افزایش     مناطق آزاد در خلیج فارس پاسخ داد * روند اجرای پل خلیج فارس قابل تصور نبود * استاندار هرمزگان همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درحوزه روند […]

استاندار هرمزگان در سفر به جزیره قشم و در بازدید از چند طرح عمرانی به سئوالات خبرنگاران در زمینه مشکلات مسکن مهر، پل خلیج فارس، افزایش     مناطق آزاد در خلیج فارس پاسخ داد

* روند اجرای پل خلیج فارس قابل تصور نبود *

استاندار هرمزگان همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درحوزه روند اجرای پروژه پل خلیج فارس گفت: پیشرفت فیزیکی طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل قابل دفاع نیست.

به گفته وی، علیرغم عقد قرار دادهای مختلفی که طی سال های گذشته در زمینه اجرای طرح پل خلیج فارس بسته شد، اما ناموفق بودن عملیات اجرایی و طولانی شدن این طرح جایی برای دفاع از آن باقی نگذاشته است.

جادری گفت: از آغار اجرای این طرح مباحثی مانند نبود فاینانس،مشکلات قراردادی، عدم تامین اعتبار، تغییر در ساختار و موارد دیگر مطرح شده اما هیچ یک از این موارد انتظارات مردم را در روند اجرای این طرح ملی برآورده نمی کند.

* مسکن مهر طرح ناموفق دولت گذشته

استاندار هرمزگان در پاسخ به سئوال خبرنگار هرمز در زمینه نگاه دولت یازدهم به طرح مسکن مهر افزود: طرح مسکن مهر به عنوان یکی از طرح های ناموفق دولت گذشته با مشکلات زیاد زیربنایی همراه است.

جاسم جادری افزود: مشکلات این طرح تنها به آب، برق، گاز و فاضلاب مربوط نمی شود و من از مردم هرمزگان که در این طرح شرکت کرده و هنوز از امکانات و خدمات اولیه زندگی در آن بهره مند نشده اند، عذرخواهی می کنم.

وی ادامه داد: علیرغم همه مشکلاتی که در این طرح ناموفق وجود دارد، دولت تدبیر و امید خود را به اجرای تعهدات دولت قبلی در خصوص طرح مسکن مهر ملزم می داند.

به گفته جادری، اجرای این تعهدات با توجه به مشکلات فراوان مالی بجا مانده از سوی دولت قبل، بسیار مشکل است اما در دراز مدت حل خواهد شد و من به عنوان نماینده عالی دولت در هرمزگان، از مردم خوب این استان عذرخواهی می کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: اولویت دولت تدبیر و امید خدمات رسانی به مردم در همه بشخ ها از جمله مسکن است، اما دولت یازدهم تا پایان تعهدات خود در حوزه طرح مسکن مهر، هیچ پروژه جدیدی در بخش مسکن هرمزگان اجرا نخواهد کرد.

* افزایش تعداد مناطق آزاد در هرمزگان

وی در ادامه پاسخ به سئوالات خبرنگاران در زمینه افزایش شمار مناطق آزاد در هرمزگان گفت: براساس اقدامات دبیرخانه مناطق آزاد کشور و نگاه مثبت دولت و مجلس شورای اسلامی، بزودی تعداد مناطق آزاد در استان هرمزگان افزایش می یابد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: دولت یازدهم برای جزایر و بنادر استان هرمزگان برنامه های ویژه ای تدارک دیده اما از آنجا که تاکنون این برنامه ها به تصویب نهایی نرسیده، بطور رسمی اعلام نشده است.

به گفته وی، پیوستن جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم نیز در زمره برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد و خبرهای خوبی درباره جزیره هرمز و دیگر جزایر و بنادر استان در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

جادری حمایت از سرمایه گذاران در مناطق آزاد قشم و کیش را نیز از سیاست های دولت و استانداری هرمزگان دانست و گفت: علیرغم این که مناطق یاد شده از قوانین خاص برخوردارند اما در حقیقت بخشی از سرزمین اصلی هستند و دولت تمام تلاش خود را برای توسعه این مناطق بکار خواهد بست.

استاندار هرمزگان در راس هئیتی متشکل از معاونان، مشاوران و مدیران استانداری هرمزگان در سفر به جزیره قشم به اتفاق فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان و منطقه آزاد قشم، از پروژه های پل خلیج فارس، تولید همزمان آب و برق (مپنا)، تاسیسات گاز گورزین، دستگاه های آب شیرین کن درگهان و رمچاه و مسکن مهر سوزا بازدید کرد.

در این بازدیدها، مسئولان هر یک از پروژه ها نیز با اشاره به روند اجرای طرح های یاد شده، مشکلات و نیازهای خود را در حوزه های مختلف به اطلاع استاندار هرمزگان رساندند.