موتورسوار قشمی در مسابقات موتورسواری منطقه جنوب کشور به مقام سوم دست یافت

موتورسوارقشمی توانست مقام سوم مسابقات موتورسواری جنوب کشور را به دست آورد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزآنلاین، در مسابقات موتورسواری منطقه جنوب کشور شامل استان های فارس، هرمزگان، کرمان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان که به میزبانی استان فارس در شهرستان زرین دشت برگزار شد شمس الدین تکی زاده قشمی توانست مقام سوم […]

موتورسوارقشمی توانست مقام سوم مسابقات موتورسواری جنوب کشور را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزآنلاین، در مسابقات موتورسواری منطقه جنوب کشور شامل استان های فارس، هرمزگان، کرمان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان که به میزبانی استان فارس در شهرستان زرین دشت برگزار شد شمس الدین تکی زاده قشمی توانست مقام سوم این دوره از مسابقات موتورسواری را به دست آورد.

شمس الدین تکی زاده قشمی فعالیت حرفه ای اش را از سال ۸۸ شروع کرد و امسال به عنوان تنها موتورسوار استان هرمزگان در مسابقات منطقه ای جنوب کشور شرکت کرد که موفق به کسب مقام سوم شد.

این موتورسوار قشمی در سال ۸۸ در مسابقات استانی که در بندرخمیر برگزار شد موفق به کسب مقام شد و در سال ۸۹ در مسابقات استانی بندرعباس نیز مقام آورد. تکی زاده سال های ۹۰ و ۹۱ نیز در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد که هر بار تا مرحله نهایی پیش رفت.

با این حال تکی زاده از وضعیت ورزش موتورسواری در قشم گلایه مند است.

این رشته ورزشی در قشم تحت عنوان هیئت موتورسواران شهرستان زیر نظر اداره ورزش و جوانان این شهرستان فعالیت می کند، تکی زاده اختیارات این اداره را در توسعه ی این رشته ورزشی محدود توصیف کرد. وی شهرستان قشم را فاقد یک مکان مناسب برای تمرینات موتورسواری دانست و افزود: تمرینات ما در زمین ها و تپه های طبیعی فاقد استانداردهای لازم انجام می شود.

تکی زاده ادامه داد: افراد زیادی در قشم هستند که استعداد و توانایی فوق العاده ای در موتورسواری دارند ولی بدلیل نبود پیست و مکان مناسب برای تمرینات جذب این حرفه نمی شوند.

این ورزشکار اظهار داشت: با توجه به توانایی جوانان قشمی در صورت وجود پیست موتورسواری در قشم و جذب جوانان علاقه مند، با اطمینان می توانم بگویم که مقام اول و دوم و سوم استان را می توانیم از آن خود کنیم.

وی تشریح کرد: اگر قشم پیست داشته باشد ما به راحتی می توانیم حتی مقام اول کشوری را کسب کنیم.

تکی زاده تصریح کرد: فرق کسی که در پیست و زیر نظر مربی فعالیت می کند با کسی که بدون مربی و در بیابان های طبیعی جزیره تمرین می کند، خیلی زیاد است، با این وجود قشم در مسابقات قهرمانی جنوب کشور مقام آورد.

وی که به صورت تجربی و بر حسب علاقه به این راه گام نهاده، از نبود مربی در قشم گلایه مند است اگرچه خود او به عنوان مربی هیئت موتورسواران شهرستان قشم انتخاب شده است.

شمس الدین تکی زاده گفت: خیلی پیگری کردیم و درخواست های زیادی به سازمان منطقه آزاد دادیم که بتوانیم پیست موتورسواری بسازیم، ولی علیرغم گذشت سه سال پیگیری مداوم متاسفانه تاکنون سازمان به ما پاسخی نداده است.

وی تشریح کرد: زمینی که با چهارتا خاکریزی می تواند تبدیل به یک پیست موتورسواری شود، اگر مسئولین بخواهند کاری ندارد؛ وی اهداف خود را از این کار ارتقاء سطح موتورسواری قشم و دغدغه جوانانی دانست که علیرغم انگیزه و توانایی لازم، به بیراهه می روند.

این موتورسوار افزود: اگر در قشم پیست موتورسواری ایجاد شود شاید خیلی از حوادثی که در سطح شهر شاهد آن هستیم، اتفاق نیفتد.

تکی زاده تصریح کرد: افرادی هستند که علاقه زیادی به موتورسواری دارند ولی جایی برای تخلیه انرژی این افراد وجود ندارد و آن ها طبعاً برای تخلیه انرژی به سمت حرکت های نمایشی و خطرآفرین در سطح شهر کشیده می شوند.

وی تاکید کرد اگر امکانات استاندارد موتورسواری در قشم ایجاد شود، جوانان علاقه مند می توانند در باشگاه موتورسواری ثبت نام  کنند و با تمرین در  زمین های استاندارد به موفقیت های استانی، ملی و حتی جهانی دست یابند.

 تکی زاده که از سنین نوجوانی به این ورزش علاقه مند بوده، موتورسواری را ورزش خوبی برای نوجوانان بین سنین ۱۴ تا ۲۰ ساله ذکر کرد که در صورت استانداردسازی و حمایت مسئولین، می تواند از بیراهه رفتن جوانان علاقه مند به این حرفه جلوگیری کرده و باعث خرسندی خانواده هایی شود که همواره نگران این دست علایق فرزندانشان هستند.

شمس الدین تکی زاده قشمی، متولد ۶۴ قشم است، و در حال حاضر مهندسی کامپیوتر می خواند، وی دانشجوی ترم آخر این رشته دانشگاهی است، و در طراحی شبکه و کامپیوتر اشتغال دارد.