منطقه آزاد قشم ظرفیت بالایی برای استفاده از روشهای آینده نگاری دارد

مدیر مرکز آینده پژوهی دانشگاه تهران گفت: منطقه آزاد قشم ظرفیت های بسیار بالایی برای استفاده از روش های آینده نگاری جهت ترسیم فردای بهتر برای این منطقه را داراست. دکترسعید خزایی شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی آینده پژوهی و مدیریت نوین در مرکز بین المللی رشد قشم در گفت و گو با […]

مدیر مرکز آینده پژوهی دانشگاه تهران گفت: منطقه آزاد قشم ظرفیت های بسیار بالایی برای استفاده از روش های آینده نگاری جهت ترسیم فردای بهتر برای این منطقه را داراست.
دکترسعید خزایی شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی آینده پژوهی و مدیریت نوین در مرکز بین المللی رشد قشم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به نظر می رسد در مدیریت این منطقه نیز همت، عزم، اراده و نوگرایی وجود داشته باشد تا درآینده نه چندان دور این منطقه به یک منطقه معیار در این خصوص در کشور تبدیل شود.

استاد این دوره آموزشی تصریح کرد: در منطقه آزاد قشم می توان با استفاده از روش های آینده پژوهانه می توان برنامه ریزی های بلندمدت داشت و از کوتاه مدت به سمت بلند مدت و اهداف بیشتر پبش رفت و تنها به وضعیت کنونی اکتفا نکرد.

به گفته وی در گذشته فعالیت هایی درخصوص ترسیم اهداف بلندمدت در این منطقه صورت گرفته که قرار است با بازنگری و نقد مجدد آنها، شرایط لازم برای تصمیم گیری های بهتر فراهم شود تا برمبنای کاربست آینده پژوهی در عرصه های مختلف تصمیم گیری مدیریتی، بتوان مهارت های لازم را به مدیران این منطقه منتقل کرد.

خزایی درباره مصادیق بکار گیری روش های آینده پژوهی در کشور و خارج از کشور هم گفت: فعالیت هایی در استان اصفهان برای بکارگیری این روش ها انجام شده و رصد خانه ملی برای بررسی عوامل تغییر در بخش های خوش آتیه در دانشگاه اصفهان راه اندازی شده و همچنین در برخی وزارتخانه ها این روش ها بکار گرفته شده و درخارج از کشور نیز به کرات آینده نگری های بخشی، منطقه ای و ملی به صورت پروژه اجرایی شده که می تواند تجارب آنها چراغ راه ما باشد.

این استاد دانشگاه با ستایش از تعامل و تعاطی مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و علاقه، اشتیاق و استقبال مدیران این سازمان و سایر دستگاه های دولتی و عمومی شهرستان از برگزاری این دوره آموزشی، اظهار امیدواری کرد که این منطقه به عنوان بخشی از کشور عزیز ما با استفاده از مزیت های نسبی و رقابتی آن در سایه روش های آینده پژوهی پیشرفت های بزرگی را شاهد باشد.

دوره آموزشی آینده پژوهی و مدیریت نوین با هدف آشنایی با مبانی و مفاهیم آینده پژوهی، تحلیل و شناسایی شیوه های راهبردی و آینده پژوهانه روز پنج شنبه با حضور کلیه معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران ارشد شهری از سوی این سازمان در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.