منافع منطقه آزاد باید برای بومیان آن باشد

نماینده ویژه رئیس جمهور  و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در دیدار مردمی شهرستان قشم گفت : هدف از ایجاد مناطق آزاد بهبود وضع  بومیان و ساکنان آن است در غیر اینصورت تاسیس این مناطق فایده ای نخواهد داشت. وی افزود : هم اکنون هفت منطقه آزاد در کشور فعالیت می کنند که ویژگی […]

نماینده ویژه رئیس جمهور  و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در دیدار مردمی شهرستان قشم گفت : هدف از ایجاد مناطق آزاد بهبود وضع  بومیان و ساکنان آن است در غیر اینصورت تاسیس این مناطق فایده ای نخواهد داشت.

وی افزود : هم اکنون هفت منطقه آزاد در کشور فعالیت می کنند که ویژگی های اقلیمی و فرهنگی آنها با هم متفاوت است و می بایست برای پیشرفت هر کدام بر اساس  مقتضیات هر منطقه برنامه ریزی و الگوسازی نمود .

اکبر ترکان محور توسعه قشم را بر تولید نفت ، گاز و فولاد دانست و اظهار داشت: با توجه به خطوط ارسال گاز می توان قشم را به قطب تولید فولاد کشور تبدیل کرد و این موضوع با برنامه ریزی بلند مدت امکان پذیر خواهد بود.

طرح جامع توسعه منطقه آزاد قشم بازنگری شود

مهندس ترکان در خصوص طرح جامع توسعه منطقه آزاد قشم گفت: اینکه بگوییم دولت های قبل کاری نکرده اند و بایست از نقطه صفر شروع کرد سخن منطقی نیست . لذا بایستی طرحهای مدیریت های قبلی مورد بازنگری قرا گیرد و در صورت نیاز اصلاح شود و یک برنامه بلند مدت بدور از نوسانات داشته باشیم.

وضع اهالی باید خوب شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار داشت:توسعه مناطق آزاد برای بهبود وضع اهالی است در غیر این صورت این وضع مطلوب دولت نخواهد بود.

مقیاس سرمایه گذاری ها عوض شود

وی افزود : بنده به تمام مناطق آزاد ابلاغ کرده ام که امکان سرمایه گذاری برای جوانان بومی را فراهم کنند و با تخصیص قطعه زمین های دویست متری جوانان بر اساس ابتکار وسلایق خود در این زمینه سرمایه گذاری نمایند و این موضوع باید هر چه سریع تر در قشم اجرایی شود.

الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد 

مهندس ترکان در خصوص الحاق هرمز به منطقه آزاد گفت : این طرح در کمیسیون تصویب شده و انشا الله در صحن علنی هم رای خواهد آورد لذا برای توسعه هرمز هم بایستی طرح جامع در نظر گرفته شود تا موجب رشد و توسعه این جزیره باشیم.

منطقه ویژه اقتصادی قشم غیر فعال است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با توجه به اینکه ۱۲۰۰ کیلومتر مربع جزیره قشم بعنوان منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده است تا کنون در این خصوص هیچ فعالیتی انجام نشده است لذا بایستی این قسمت از جزیره  با مدیریتی جدا از منطقه آزاد تجاری قشم به فعالیت مشغول شود و از این ظرفیت تا کنون هیچ استفاده ای نشده است.

عوارض دریافتی  از ساکنین نباید مانند میهمانان باشد

وی در خصوص عوارضی که از خودروها در هنگام ورود به جزیره اخذ می شود اظهار داشت : گرفتن این عوراض برای ساکنین و میهمانان بایستی متفاوت باشد و این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گردشگری حلال را رونق دهیم

اکبر ترکان با اشاره به سفر چند میلیون نفر در تعطیلات نوروزی به خارج از کشور بیان داشت : بایست سعی کنیم گردشگری در کشور و خصوصا جزیره قشم رونق بگیرد تا مردم ما از محیط سالم و اسلامی کشور استفاده کنند و در چهار چوب دین تفریح و نشاط و سرگرمی حلال برای خانواده ها ایجاد شود.