معلمان نمونه جزیره هرمز تجلیل شدند

رئیس اداره ارزشیابی  اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان در سی امین یادواره گرامیداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری و آئین تجلیل از معلمان نمونه جزیره هرمز گفت: اقتصاد و توسعه در همه زمینه ها نیز در سایه سار فرهنگ اسلامی محقق می شود. وی افزود:آموزش و پرورش بواسطه توانمندی و قابلیت بالای تاثیر گذاری خود در […]

رئیس اداره ارزشیابی  اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان در سی امین یادواره گرامیداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری و آئین تجلیل از معلمان نمونه جزیره هرمز گفت: اقتصاد و توسعه در همه زمینه ها نیز در سایه سار فرهنگ اسلامی محقق می شود.

وی افزود:آموزش و پرورش بواسطه توانمندی و قابلیت بالای تاثیر گذاری خود در جامعه می تواند نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی اقتصادی و پیاده سازی الگوهای مختلف آن در بین آحاد مردم بویژه دانش آموزان و خانواده های آنان ایفا کند.

رمضان درویشی  با اشاره به اینکه  معلمان با فرهنگ سازی دینی نقش محوری در تحقق شعار سال دارند ادامه داد: معلمان و دانش آموزان در راستای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی نقش فعال و موثری در این عرصه خواهند داشت.

 درویشی ،  معلمان را طلایه داران فرهنگ در جامعه عنوان کرد و افزود : معلمان با عمل به مبانی دینی و به کار بستن آموزه های دینی باید نقش بسیار مهمی خود در فرهنگ سازی در بین دانش آموزان را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه با کاربردی کردن آموزه های دینی در زندگی فرهنگ اسلامی محقق می شود ، اظهارداشت : اقتصاد و توسعه در همه زمینه ها نیز در سایه سار فرهنگ اسلامی محقق می شود.

رئیس اداره ارزشیابی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان اقتصاد مقاومتی را مدیریت بر مصرف عنوان کرد و افزود : نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف بسیار مهم است زیرا تغییر فرهنگ مصرف با مدیریت آموزش و پرورش و همکاری دانش آموزان امکان پذیر است.

تعلیم و تعلم زیربنای توسعه یک کشور است

در ادامه این مراسم : حجت‌الاسلام محمد کاظم مناقبیان  ضمن گرامی داشت  ۱۲اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم به جایگاه و منزلت معلمان درجامعه پرداخت و گفت: تجلیل از معلمان و جایگاه آنها نباید فقط مختص هفته معلم باشد بلکه باید در طول سال از جایگاه و منزلت معلمان سخن گفته شود.

امام جمعه هرمز بیان داشت : تعلیم و تعلم زیربنای توسعه یک کشور است و برای توسعه یافتگی و ارتقای سطح علمی و اجتماعی در جامعه باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: اگر معلم به خوبی نقش خود را در جامعه ایفا کند، جامعه به رشد و بالندگی خود می رسد، تصریح کرد: نقش معلم در ارتقاء جایگاه فکری و تربیتی جامعه بر کسی پوشیده نیست و بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب، جایگاه معلم را قابل مقایسه با هیچ شغل و جایگاه دیگری در جامعه نداستند.

مناقبیان عنوان کرد: نباید نقش کلیدی و اساسی معلم را محدود به آموزش و پرورش کنیم؛ بلکه معلم در همه زمینه های تربیتی، تعلیمی و آموزشی نقش آفرین است.

معلم رفیع‌ترین و با ارزش‌ترین مقام نزد خداوند دارد

بخشدار هرمزهم  در مراسم تجلیل از معلمان این جزیره  با گرامیداشت ایام شهادت استاد مطهری گفت: نقش و جایگاه این فیلسوف اندیشمند و خدمات ارزنده وی به اسلام بسیار زیاد است.

وی نقش معلم در جامعه را در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم به عنوان آینده‌سازان ایران مهم دانست.

بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه استاد شهید مطهری یک الگوی تمام عیار است، افزود: معلم رفیع‌ترین و با ارزش‌ترین مقام را نزد خداوند دارد و سفیر هدایت انسان‌ها است.

وی ادامه داد: معلم می‌تواند جامعه را به سمت و سوی ارزشمندی هدایت کند و به همین منظور است که خداوند بهترین جایگاه را به معلم داده است.

فریدون دریانورد تصریح کرد : سند تحول بنیادین می‌تواند جامعه را به بالاترین جایگاه‌های علمی در سطح خاورمیانه برساند و کمک‌رسانی خوبی به آموزش و پرورش کند.

بخشدار هرمز اظهار داشت: امروز اجرای این سند بنیادین می تواند دانش آموزان ایران را در عمق بخشی به یادگیری و آموزش صحیح در مسیر زندگی یاری گر باشد و فردای روشنی را برای بلندآوازگی و آبادانی و پیشرفت ایران به ارمغان آورد.

وی بیان کرد   : معلمین بخش هرمز با مشاوره دادن به مسئولا ن فرهنگی بحث اقتصاد مقاومتی و زمینه اشتغال در این جزیره  به یک کار عملیاتی تبدیل نمایند.

معلمین درسند تحول بنیادین جایگاه ویژه ای دارند

مدیریت آموزش و پرورش هرمز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه جزیره هرمز  با بیان اینکه شهید مطهری دارای دو ویژگی عالم و شهید است، اظهار داشت: شهید مطهری اسلام شناسی به تمام معنا، متخصص در تمام حوزه های اسلامی، یک مصلح بزرگ و فیلسوفی ارزشمند بود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه معلمان جایگاهی بسیار رفیع است عنوان کرد: توجه ائمه اطهار و پیامبر به جایگاه معلم نشان دهنده منزلت بالایی است که قشر معلم دارد.

علی بمپوریان  با بیان اینکه در سند تحول بنیادین جایگاه ویژه ای برای معلمین در نظر گرفته شده است افزود: در این سند بر ضرورت ارتقا جایگاه و منزلت اجتماعی و اعتلای معلمان تاکید شده است.

وی بیان کرد: این سند براساس هدف غایی تعلیم و تربیت که رسیدن به حیات طیبه است، طراحی شده و سعادت جامعه در نتیجه عمل به راه های رسیدن به هدف محقق می شود.

در پایان این مراسم از دو معلم نمونه این جزیره تجلیل شد