مسکن مهر قشم یعنی از بین رفتن سرمایه ملی، پول مردم و بیت المال

امام جمعه قشم در خطبه دوم نماز جمعه گفت: ۲ هزار واحد مسکن مهر در این شهرستان احداث شده که هنور بدون آب و برق است و می توان این شرایط را از بین رفتن سرمایه ملی، پول مردم و بیت المال دانست. حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم، […]

امام جمعه قشم در خطبه دوم نماز جمعه گفت: ۲ هزار واحد مسکن مهر در این شهرستان احداث شده که هنور بدون آب و برق است و می توان این شرایط را از بین رفتن سرمایه ملی، پول مردم و بیت المال دانست.

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم، افزود: شرایط مسکن مهر قشم هشت سال است که بدین منوال است و مردم اقساط منزلی را پرداخت می کنند که هنوز کلید آن را ندیده اند.
امام جمعه قشم تامین مسکن٬ اشتغال و معیشت جوانان را مهمترین نیازهای جامعه کنونی ایران ارزیابی کرد و گفت: حل بخشی از مشکل مسکن جوانان جزیره قشم در دست مسئولانی است که زمین ها را در اختیار دارند.
وی با بیان اینکه برخی جوانان قشم با هزاران مشکل٬ سرپناهی برای خود و خانواده احداث کرده اند، از تخریب این خانه ها توسط برخی مسئولان انتقاد و اضافه کرد: اگر تخلفی در نحوه ساخت این خانه ها وجود دارد باید نسبت به رفع آن با رعایت حال مردم اقدام کرد.
خطیب جمعه قشم با تاکید بر ضرورت مبارزه با زمین خواری در جزیره قشم، گفت: در چارچوب تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باید به شدت در برابر اقدامات زمین خواران و کسانی که به این افراد کمک می کنند، ایستاد.
حجت الاسلام جوکار همچنین توصیه کرد که مردم قشم از خرید زمین ها و خانه های بدون سند پرهیز و در صورت امکان زمین را از نمایندگان دولت خریداری کنند تا برای آنان مشکلی پیش نیاید.
وی در بخش دیگری از خطبه دوم با انتقاد از اقدام سعودی ها در انگشت نگاری از تیم مذاکره کننده حج در عربستان، این حرکت را توهین آمیز دانست و اظهار کرد: طبق فتواهای آیات عظام٬ زمینه حج باید عزتمندانه باشد و به دلیل نداشتن صلاحیت سعودی ها در تامین امنیت آئین حج٬ امسال از ایران گروهی برای مناسک حج اعزام نمی شود.
وی همچنین تبعیت مردم از فتواهای مراجع عظام تقلید را مهم ارزیابی کرد و گفت: زمانی که یک مرجع تقلید فتوایی می دهد، جهان اسلام دگرگون می شود و باید مسلمانان از آن پیروی کنند.
امام جمعه قشم با بیان اینکه طرح امنیت اخلاقی باید در قشم اجرا شود، افزود: همانگونه که پدیده خشونت ارادل و اوباش در جامعه موجب بروز ناهنجاری می شود و باید با آن مبارزه کرد، بدحجابی نیز هنجارها را در جامعه می شکند و برخورد با آن ضروری است.