مسکن مهر سرگردان در دوگانگی مدیریت قشم

فرماندار در نشست اعضای کارگروه مسکن شهرستان قشم گفت: شهرداری قشم و سازمان منطقه آزاد قشم دو طرف این دوگانگی هستند و ضررش را شهروندان این شهر در بخش های مختلف از جمله در پروژه های مسکن مهر متحمل می شوند. وی با اشاره به اینکه مردم و اصناف این شهر به انحای مختلف عوارض […]

فرماندار در نشست اعضای کارگروه مسکن شهرستان قشم گفت: شهرداری قشم و سازمان منطقه آزاد قشم دو طرف این دوگانگی هستند و ضررش را شهروندان این شهر در بخش های مختلف از جمله در پروژه های مسکن مهر متحمل می شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم و اصناف این شهر به انحای مختلف عوارض می دهند، اما از خدمات و زیرساخت های مورد نیاز خود به قدر کافی بهره مند نمی شوند، گفت: در تمام شهرها، شهرداری با اخذ عوارض، زیرساخت ها را برای اجرای این طرح آماده می کند، اما در قشم، شهرداری چون عوارض نمی گیرد، توان آماده سازی زیرساخت ها را برای اجرای طرح مسکن مهر ندارد.

فرماندار قشم اظهار امیدواری کرد که با تغییر مدیریت در سازمان منطقه آزاد قشم، سنگینی این دوگانگی در مدیریت شهری قشم، یک بار برای همیشه از دوش شهروندان این شهر برداشته شود.

وی شرایط خاص جزیره ای قشم را نیز یکی دیگر از موانع موفقیت اجرای طرح مسکن مهر در قشم اعلام کرد و گفت: بطور مثال مشکل فاضلاب که در اکثر شهرها با استفاده ازˈسپتیک تانکˈ حل می شود، در قشم این روش کارآیی ندارد و فاضلاب باید تصفیه شود، یا برای تامین آب شرب در قشم باید آب شیرین کن تعبیه شود.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود کم کاری برخی از شرکت های تعاونی مسکن مهر قشم را هم دلیلی بر ناکامی آنها در انجام تعهدات شان در قبال تحویل بموقع واحدهای مسکونی به متقاضیان دانست.به گفته وی مدیران عامل این شرکت ها و همچنین ادارات و افرادی که اقدامات برخی از پیمانکاران پروژه ها را تایید کرده ولی بعدا معلوم شده که تخلفاتی را مرتکب شده اند، باید پاسخگوی مشکلات فعلی این پروژه ها باشند.

براساس این گزارش در این نشست مسئولان  شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان قشم آخرین وضعیت پروژه های متبوع خود را بدین شرح اعلام نمودند : از ۳۸۰واحد پروژه خانه طلایی تنها ۸۰واحد بالای ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه رحمت گستر نیز با ۴۴۰واحد بخاطر تخلفات عدیده صورت گرفته در آن افزون بر ۹ماه تاخیر دارد و در پروژه پیک مهر هم با ۹۲۰واحد، افزون بر ۷۵۱واحد آماده واگذاری است، اما هرسه این پروژه ها با مشکل آماده نبودن زیرساخت ها از قبیل برق، آب و فاضلاب مواجه هستند.