مسئولین با تمام توان در خدمت کانونها ی مساجد باشند

در سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ، مدیر کانون ها و ائمه جماعات مساجد شهرستان قشم تجلیل شدند. امام جمعه شهرستان قشم در این مراسم گفت: رسول اکرم (ص) پس از تشکیل حکومت اولین اقدامی که انجام داد ساخت مسجد بود و مسجد در آن زمان مرکز فعالیت های اجتماعی ، سیاسی ، […]

در سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ، مدیر کانون ها و ائمه جماعات مساجد شهرستان قشم تجلیل شدند.

امام جمعه شهرستان قشم در این مراسم گفت: رسول اکرم (ص) پس از تشکیل حکومت اولین اقدامی که انجام داد ساخت مسجد بود و مسجد در آن زمان مرکز فعالیت های اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و نظامی جهان اسلام بود و این کارکردهای مسجد باعث شد تا اساس قوام و ترویج دین در مسجد پایه ریزی شود.

وی افزود : در زمان انقلاب هم مسجد کانون بسیج ضد رژیم طاغوتی و حمایت از جبهه های دفاع مقدس بود و دشمن با شناخت کارکردهای مسجد  می خواهد ضربه های خود را علیه این نهاد اسلامی وارد کند.

حجت الاسلام جوکار اظهار داشت : بر اساس  دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله) پایگاه مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری بایستی در بسیج مستقر باشند و این دو نهاد فرهنگی بایستی با کارهای نوین و  خلاقانه جوانان و نوجوانان را به مسجد جذب کنند و از طرفی  مسئولین هم با تمام توان در خدمت کانونها فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج باشند .

امام جمعه قشم فضای مجازی را یکی از عرصه های مورد نیاز جوانان معرفی کرد که کانون های مساجد بایستی نیازمندیهای جوانان و نوجوانان را در قالب وبلاگ و وبسایت با شکلی جذاب ارائه نمایند.

وی تبلیغات محیطی را یکی از راه های جذب اقشار مختلف به مسجد عنوان کرد و افزود : تبلیغات بخشی از کار فرهنگی است و می بایست در مناسبتهای مذهبی و ملی کانون های فرهنگی و پایگاه های بسیج با انجام تبلیغات محیطی فضای فرهنگی شهرستان را در دست بگیرند.

حجت الاسلام جوکار ادامه داد : مردم نباید احساس کنند که در مسجد وقتشان تلف می شود و  از طرفی نباید به صرف اقامه نماز جماعت اکتفا کرد بلکه با اجرای برنامه های جذاب فرهنگی جامع  و با تبلیغات چهره به چهره هر روز سعی شود بر  تعداد نماز گزاران افزوده شود.

وی امام جماعت را  به عنوان مدیر مسجد  دانست که کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت و هیئت امنا با محوریت ایشان برنامه های خود را اجرا کنند تا  رویکرد  دینی و معنوی در همه برنامه ها نمود داشته باشد .

در آئین تجلیل از ائمه جماعت و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد مشکلات کانون های مساجد شهرستان قشم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در سال آینده جلسه ای با حضور تمامی مسئولین کانون ها  و مسئولین ذی ربط در استان و شهرستان برگزار گردد.

IMG_0969 IMG_0967