مرجان های خلیج فارس از خطر قاچاق سوخت نجات می یابند

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، قاچاق سوخت را ریشه نابودی مرجان ها در مناطق جنوب دانست و از نجات مرجان های دریایی خلیج فارس از خطر قاچاق سوخت خبر داد. پروین فرشچی در گفتگو اختصاصی با هرمزانلاین ، قاچاق سوخت را ریشه نابودی جنگل های حرا و مرجان ها در مناطق […]

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، قاچاق سوخت را ریشه نابودی مرجان ها در مناطق جنوب دانست و از نجات مرجان های دریایی خلیج فارس از خطر قاچاق سوخت خبر داد.

پروین فرشچی در گفتگو اختصاصی با هرمزانلاین ، قاچاق سوخت را ریشه نابودی جنگل های حرا و مرجان ها در مناطق جنوب کشور دانست و افزود: معاونت محیط زیست برای حفط منابع طبیعی دریایی مثل مرجان های دریای خلیج فارسی بودجه و برنامه خاصی صورت گرفته است .

وی افزود: همه کشورها که دریا دارند از گارد ساحلی برخوردارهستند ولی در ایران گارد ساحلی در قانون تعریف نشده که نیروهای دریابانی به دلیل نداشتن امکانات و نیروی لازم نمی تواند به خوبی کار خود را انجام دهند، محیط زیست کشور برای جلو گیری از پدیده قاچاق سوخت پیشنهاد گارد ساحلی به دولت ارائه داده است .

گازوئیل یکی از تهدیدات برای نابودی محیط زیست دریایی

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور قاچاق سوخت به ویژه گازوئیل در جنوب کشور یکی از تهدیدات برای نابودی محیط زیست دریایی دانست و تاکید کرد: مرجان ها و جنگل های حرا دریای خلیج فارس ازخطرات قاچاق سوخت نجات می یابند.

فرشچی بیان کرد: قاچاق سوخت به ویژه گازوئیل در آب های خلیج فارس به ریشه جنگل های مانکرو و مرجان های جزیره قشم آسیب رسانده که در این راستا دولت در سال جدید برای مقابله با این پدیده بودجه وبرنامه ریزی خاصی دارد.

ویبا بیان اینکه حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست نیست، افزود: همه مادران، فرزندان و اعضای خانواده ها هریک در انجام این وظیفه مسوول هستند و در نتیجه مقوله آموزش افراد در این عرصه اهمیت حیاتی پیدا می کند.

سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست باید فرهنگ و طبیعت استان ها هماهنگ باشد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور سرمایه گذاری، گردشگری و طبیعت گردی را از حسن های استان های هرمزگان دانست و گفت: اگر سرمایه گذاری با فرهنگ و طبیعت این استان ها هماهنگ باشد نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت.

فرشچی در پایان استان های ساحلی را قلب اقتصادی و زیست محیطی کشور نامید و گفت: کشورهای پیرامون ایران از دریچه و فعالیت استان های ساحلی به ما نگاه می کنند پس باید به استان های ساحلی توجه بیشتری شود.

به گزارش هرمز، معاون رییس جمهوری در امور زنان و معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور که با کاروان تدبیر و امید همراه با رییس جمهوری به استان هرمزگان آمده اند به عنوان نمایندگان این کاروان روز چهارشنبه به جزیره قشم سفر کردند./انتهای پیام/