مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در قشم برگزار شد

در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام صادق (ع) مراسم عزادرای و سوگواری در جای جای شهر ستان قشم برگزار شد به همین مناسبت دیشب مراسم سوگواری  امام جعفر صادق(ع) در امامزاد سیدمظفرشهرستان قشم نیز برگزار گردید حجت الاسلام مجتبی مودب استاد حوزه در این مراسم گفت : امام صادق (ع) در […]

در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام صادق (ع) مراسم عزادرای و سوگواری در جای جای شهر ستان قشم برگزار شد

به همین مناسبت دیشب مراسم سوگواری  امام جعفر صادق(ع) در امامزاد سیدمظفرشهرستان قشم نیز برگزار گردید

حجت الاسلام مجتبی مودب استاد حوزه در این مراسم گفت : امام صادق (ع) در عصر و زمانی زندگی کرد که علاوه بر حوادث سیاسی، یک سلسله حوادث اجتماعی و پیچیدگیها و ابهامات فکری و روحی نیز پدیدار شده بود لذا لازم بود تا امام صادق (ع) جهاد خود را در این جبهه آغاز کند.

وی افزود: اختلافات سیاسی بین امویان و عباسیان و تقسیم شدن اسلام به فرقه های مختلف و ظهور عقاید مادی و نفوذ فلسفه یونان در کشورهای اسلامی ، موجب پیدایش یک نهضت علمی شد.

مودب با اشاره به این که پویایی اسلام اصیل به برکت وجود اندیشه های امام صادق(ع) است، اظهار کرد: بر ما واجب است برای ترویج و شناخت شخصیت و مکتب امام جعفر صادق(ع) تلاش کنیم.

وی ادامه داد: باید برای شناساندن مکتب امام صادق(ع) به جوانان و تقویت و برگزاری باشکوه مراسم عزاداری گام های ارزشمندی را برداریم.

مودب بیان داشت :  آن حضرت شاگردان زیادی را در تمام رشته های علمی مرسوم در آن زمان پرورش داد که هر کدام از آن ها در تاریخ و تمدن اسلامی آثار ارزنده و ماندگاری را خلق کرده اند.

حجت الاسلام مودب با اشاره به اینکه امام صادق(ع) احیاگر اسلام، قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) است،افزود: لازم است در روز و شب شهادت ایشان به عزاداری بپردازیم و از عمق جان برای این امام همام اشک بریزیم

براساس این گزارش در تمام شهرستان قشم مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار می شود

همچنین مراسم عزاداری آن حضرت امروز صبح به صورت دسته های عزاداری از مساجد و حسینیه ها به سوی امامزاده سید مظفر(ع) برگزار شد