مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) قشم برگزار شد

همزمان با سوم شعبان ، مراسم جشن و سرور میلاد خجسته حضرت سید الشهداء امام حسین(ع) شهرستان قشم  برگزار شد. به گزارش پایگاه خبر امامت قشم ؛ خیل شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز با حضور دراین آیین باشکوه ، ارادت خالصانه خود را به سید و سالار شهیدان کربلا نشان دادند. در این مراسم […]

همزمان با سوم شعبان ، مراسم جشن و سرور میلاد خجسته حضرت سید الشهداء امام حسین(ع) شهرستان قشم  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبر امامت قشم ؛ خیل شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز با حضور دراین آیین باشکوه ، ارادت خالصانه خود را به سید و سالار شهیدان کربلا نشان دادند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قشم گوشه هایی از زندگانی گهربار حضرت سید و سالار شهیدان را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار این مراسمات را سبب تبیین شیوه زندگی اسلامی خواند و افزود: این جلسات باعث می شود سبک زندگی آن بزرگان به خوبی تبیین شود امام حسین علیه السلام با قیام خود انقلابی فرهنگی و تحولی عظیم در اسلام بوجود آورد و سنت های اسلامی فراموش شده را دوباره زنده کرد.

ایشان با اشاره به فضائل امام حسین علیه السلام افزود: امام حسین علیه السلام در خانواده بزرگ شده است که  که با اخلاص همراه با مهربانی سه  شبانه روز طعام خود را برای رضای خدا به دیگران بخشیدند و خود گرسنگی را به جان خریدند.

اجرای سرود ،مولودی خوانی، نورباران، قرعه کشی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این جشن بود.
درهمین حال به مناسبت میلاد خجسته امام حسین علیه السلام ، مسجد امام حسین علیه السلام به صورت باشکوهی آذین بندی و چراغانی شده و برنامه های مختلف جشن و سخنرانی با حضور مسئولین شهرستان و مردم ولایت مدار شب گذشته دراین مکان مقدس برپا است.

مردم ولایت مدار قشم نیز با چراغانی و آذین بندی خیابان ها ، معابر و هر کوی وبرزن و و ایجاد ایستگاه های پذیرایی صلواتی  پخش نقل و شیرینی ، عشق وارادت خالصانه خود را نسبت به آن امام همام نشان دادند.

حضرت امام حسین(ع) ، سومین پیشوای شیعیان جهان، سوم شعبان سال چهارم هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و منزل امام علی(ع) نخستین امام شیعیان و حضرت فاطمه(س) بانوی بزرگ اسلام را غرق در نور و شادی کردند.