مراسم بزرگداشت روز معلم در شهرستان قشم برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز معلم و شهادت شهید مطهری در شهرستان قشم برگزار شد. فرماندار شهرستان قشم در این آیین  با تاکید بر توسعه امکانات آموزشی در اقصی نقاط کشور بخصوص در نقاط محروم و روستاها به وجود مدارس تخریبی در برخی از نقاط کشور از جمله قشم اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید […]

مراسم بزرگداشت روز معلم و شهادت شهید مطهری در شهرستان قشم برگزار شد.

فرماندار شهرستان قشم در این آیین  با تاکید بر توسعه امکانات آموزشی در اقصی نقاط کشور بخصوص در نقاط محروم و روستاها به وجود مدارس تخریبی در برخی از نقاط کشور از جمله قشم اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در صدد رفع این گونه مشکلات است

مسعود سالاری وجود دغدغه معیشتی یا مسکن را برای معلمان، زمینه ساز اخلال در آموزش صحیح و اثرگذار دانش آموزان خواند و افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ، معلمان نقش مهمی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دارند و تقویت مادی و معنوی معلمان می تواند در ایفای هرچه بهتر این نقش از سوی آنها موثر باشد.

جانشین سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: معلم بایستی در کلاس، منادی مهربانی و اخلاق باشد و ترویج ابهت و خشونت در قاموس معلمی نمی گنجد.

احمد حبیبی با اشاره به اینکه نگرش های قدیمی در خصوص تعلیم و تربیت برای نسل جوان امروز، کارساز نیست، تصریح کرد: معلمی که با علم و فناوری جدید آشنا نباشد و خود را با علم روز تطبیق ندهد در برابر نسل آگاه و آشنا به فناوری های جدید، چیزی برای گفتن نخواهد داشت.

وی بر ضرورت توام شدن علم با اخلاق در محیط های آموزشی تاکید کرد و گفت: معلمان بایستی مروج اخلاق، تواضع و فروتنی در کلاس های درس باشند و بخصوص ما مسلمان ها در این عرصه سرآمد باشیم، چرا که پیامبر ما مظهر اخلاق بوده و برای ترویج اخلاق در جامعه مبعوث شده است.

به گفته وی فجایعی که امروز در برخی از جوامع بشری به دست بشر روی می دهد، نتیجه پیشرفت علم و فناوری بدون پیشرفت اخلاق و انسان دوستی است و این رویکرد در جامعه اسلامی ایران مطرود است.

جانشین مدیرعامل منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود تغییر مفاهیم در دنیای امروز را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز مفهوم سواد و سواد دار بودن کاملا تغییر کرده و دیگر نوشتن و خواندن، نشانه سواد افراد نیست، بلکه تسلط به ابزار جدید ارتباطات و اطلاعات، معیار سواد انسان ها شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه معلمی نه یک شغل، بلکه یک عشق است، گفت: هرکس برای کسب درآمد به معلمی رو آورده، بطور قطع اشتباه کرده و بهتر است به مشاغل پردرآمد دیگر بپردازد و معلمی را به عاشقان واقعی آن واگذار نماید.

معاون پشتیبانی و مدیریت توسعه سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش و پرورش را هم نه یک بنگاه مصرفی، بلکه بنگاه تولیدی دانست و گفت: این بنگاه، انسان ساز است و معلمان نیز معماران اندیشه ها هستند و سازمان منطقه آزاد قشم هم با تمام وجود آماده همکاری با این بنگاه تولیدی است.

وی تولیدات آموزش وپرورش را میلیون ها انسان متخصص در رشته های مختلف دانست و گفت: زمانی در شهر بزرگی مانند بندرعباس حتی یک فوق لیسانس بندرت یافت می شد، اما امروز به برکت فعالیت های آموزش و پرورش استان و شهرستان ها و تلاش و مجاهدت معلمان بی ادعا درمنطقه محرومی مانند بشاگرد دکترا تربیت شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در بخشی از  این آیین با اشاره به اینکه معلمان بایستی خود را به علم روز مجهز کرده و جلوتر از دانش آموزان حرکت کنند، افزود: تلاش معلمان زمانی به بار خواهد نشست که بین مدرسه شامل مدیران و مربیان آن با خانواده دانش آموزان، هماهنگی ایجاد شود.

غلامرضا خداپرستی همچنین بر ضرورت وجود نگاه مثبت در معلمان تاکید کرد و افزود: معلمان به رغم داشتن مشکلات متعدد بایستی در کلاس ها مروج امید باشند تا جامعه از مسیر پیشرفت و توسعه باز نماند.

ماشاءالله پورطرق مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز در این آیین با بیان برخی مسائل مرتبط با آموزش و پرورش شهرستان و تاکید بر ضرورت همکاری همه ادارات و سازمان ها با آموزش و پرورش، خواستار تکریم مقام شامخ معلم از سوی مردم و مسوولان شد.

در این برنامه همچنین از ۱۲نفر از معلمان نمونه شهرستان قشم با اهداء لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد .