مراسمات جشن میلاد امام علی(ع) در بخشهای مختلف شهرستان قشم برگزار شد

به مناسبت سالروز میلاد مولود کعبه جشنهای مختلفی در شهرها و روستاهای شهرستان قشم  برگزار شد.  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان  در جشنی که به همین منظور در مسجد علی ابن ابیطالب قشم بر گزار شد گفت: حضرت علی بن ابیطالب(ع) نه تنها متعلق به کل امت اسلام که متعلق به کل بشریت است. وی […]

به مناسبت سالروز میلاد مولود کعبه جشنهای مختلفی در شهرها و روستاهای شهرستان قشم  برگزار شد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان  در جشنی که به همین منظور در مسجد علی ابن ابیطالب قشم بر گزار شد گفت: حضرت علی بن ابیطالب(ع) نه تنها متعلق به کل امت اسلام که متعلق به کل بشریت است.

وی  افزود: کتاب ها، مقاله ها، اشعار و سروده های که در چهار گوشه دنیا در وصف امیرالمومنین تولید شده همه نشان می دهد که آن حضرت در دل جهانیان جای دارد.

حجت الاسلام زندوی اظهار داشت : کسانی که در دنیا به هردلیل وارد زندگی حضرت علی(ع) شده و سیر زندگی و سیره آن حضرت را بررسی و تحقیق کردند، عاشق، مبلغ و مروج شخصیت او شدند.

وی با تشریح عظمت شخصیت امیر المومنین و با استناد به سخنان پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)در خصوص حضرت علی(ع) به عبودیت والا آن حضرت اشاره کرد و گفت: آن حضرت خدای خود را نه برای رسیدن به بهشت یا ترس از جهنم، بلکه بخاطر شایستگی های معبود خود، عبادت می کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود رفتار و کردار امیرالمومنین را برای نسل امروز بهترین الگو دانست و گفت: بسیاری از انسان ها وقتی به قدرت می رسند نه خود و نه دیگران را می شناسند، اما وقتی از قدرت سقوط می کنند، ذلیل و ضعیف می شوند، ولی حضرت علی(ع) انسانی بود که در دوران ضعف پست و در دوران اقتدار مست نشد.

زندوی با اشاره به اینکه امیرالمونین(ع) در طول ۲۵سال خانه نشینی نیز هرگز عجز و ناله نکرد، تصریح کرد: آن حضرت گرچه خانه نشین بود ولی با تمام قوا در صحنه نیز حضور داشت و بر امور جامعه تاثیرگذار بود.

به گفته وی آنهایی که برای امور مادی دنیا چشم طمع داشتند، تلاش کردند آن حضرت را با خودشان همراه کنند، اما هرگز آنها به این هدف خود دست نیافتند.

براساس این گزارش در این آیین که با حضورمسئولین و جمع کثیری از مشتاقان شیعه و اهل تسنن حضرت علی(ع) شهرستان  قشم حضور داشتند، چندین  برنامه در سطح شهر ها قشم ، هرمز ، درگهان و روستاهای شهرستان برگزار و با پخش شربت و شیرینی این مناسبت را جشن گرفتند.