مدیرعامل منطقه آزادقشم بامردم دیدارکرد

سومین نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ارج نهادن به مقام والای شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسطوره های خدمت به مردم و نیز رسیدگی سریع به مشکلات مردم جزیره ی قشم برگزار شد. به گزارش خبرنگارهرمزانلاین:یکی از مهمترین محورهای این نشست بررسی چگونگی ادامه پروژه راه دسترسی اسکله بهمن به اسکله […]

سومین نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ارج نهادن به مقام والای شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسطوره های خدمت به مردم و نیز رسیدگی سریع به مشکلات مردم جزیره ی قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارهرمزانلاین:یکی از مهمترین محورهای این نشست بررسی چگونگی ادامه پروژه راه دسترسی اسکله بهمن به اسکله ذاکری شهر قشم و در نهایت اتصال این مسیر به بزرگراه خلیج فارس بود.

پارک شهرداری در بافت قدیمی شهر قشم و همچنین نحوه ارائه خدمات بهتر شهری نیز از دیگر موضوعات این نشست بود که مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آغاز این نشست با گرامیداشت هفته دولت گفت: خدمت به مردم از اهم وظایف مسوولان است که شهیدان رجایی و باهنر به عنوان رئیس جمهور و نخست وزیر وقت پیشگامان این اقدام خداپسدانه بودند.

اسفندیار حیدری پور افزود: امروز نیز وظیفه همه مسوولان خدمت بی منت به مردم است و سازمان منطقه آزاد قشم با همه توان آماده است با هماهنگی دیگر نهادها از جمله شهرداری قشم خدمات شهری را با هدف خدمت به ساکنان این شهر و میهمانان و گردشگران ارتقا دهد.

اعضای شورای اسلامی شهر قشم نیز در این نشست بر اهمیت همکاری همه دستگاه ها برای خدمات بهتر به مردم قشم تاکید کردند

راه اندازی “خانه فرهنگ” در هفت نقطه جزیره قشم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه اندازی خانه فرهنگ در هفت نقطه از جزیره قشم با هدف ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی انجام شده است.

حمید امینی با بیان این مطلب افزود: با راه اندازی خانه فرهنگ در روستاهای طبل، دیرستان، لافت، کووه ای، کانی، سلخ و دوستکو، آگاهی بخشی عمومی، توسعه و ترویج آموزش های مهارتی از قبیل هنرهای دستی، سنتی، خانگی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت ساکنان این روستاها به ویژه بانوان بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هفت مرکز فرهنگی به همت بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم شامل معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیریت ژئوپارک، مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم و با مساعدت و همیاری شوراهای اسلامی، دهیاری ها و نیز معتمدین محلی در حال تجهیز و راه اندازی نهایی هستند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه درصد پیشرفت همه مراکز یاد شده در این روستاها یکسان نیست بیان داشت: خانه فرهنگ روستاهای سلخ و لافت که پیشتر بمنظور عملیات گمرکی و سکونت ایجاد شده بود در حال تغییر کاربری و مرمت می باشند.

به گفته وی، ساختمان های مربوط به خانه فرهنگ در روستاهای کانی و دوستکو نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم خریداری شده و اکنون در حال تجهیز و آماده سازی و بهره برداری فرهنگی است.

امینی همچنین اظهار داشت: ساختمان مربوط به خانه فرهنگ روستای طبل نیز در حال خریداری است و در روستای دیرستان نیز کار طراحی ساختمان با الهام از معماری بومی و توجه به ویژگی های اقلیمی و فرهنگی جزیره به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن نیز بزودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساختمان مربوط به خانه فرهنگ در روستای کووه ای نیز گفت: ساختمان این پروژه نیز سال ها پیش با مشارکت سازمان منطقه ازاد قشم و دهیاری ساخته شده و اکنون عملیات تجهیز و مرمت آن برای فعال سازی خانه فرهنگ آغاز شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این ساختمان ها به وسایل سرمایشی و امکانات رفاهی شامل میز و صندلی و همچنین زیرساخت هایی نظیر آب و برق، فضای سبز، کتاب برای رده های مختلف سنی و در موضوعات مختلف و تجهیزات کمک آموزشی مجهز خواهند بود و برای فعالیت در اختیار شوراهای اسلامی و دهیاری ها به عنوان متولی خانه فرهنگ قرار می گیرد

وی بیان داشت: به مبارکی عقبه فرهنگی قوی و اعتقاد راسخ مسوولان عالی رتبه سازمان منطقه آزاد قشم، این سازمان به حفظ و اشاعه فرهنگ به عنوان زیرساخت و جان مایه توسعه قشم همت گمارده است.

سومین نشست مردمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم زمان با ششمین روز از هفته دولت در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگذار شد.