مدرس قرآن و تاریخ اسلام : حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر مقاومت و تجلی ایمان است

مدرس قرآن و تاریخ اسلام گفت : یکی از درخشانترین چهره های تاریخ اسلام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) است که بحق مظهر مقاومت و تجلی ایمان می باشد. حجت الاسلام و المسلمین سجاد بازماندگان قشمی افزود : زنان همواره سنگ زیر بنا و بنیادین اجتماعات بشری هستند و به همین […]

مدرس قرآن و تاریخ اسلام گفت : یکی از درخشانترین چهره های تاریخ اسلام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) است که بحق مظهر مقاومت و تجلی ایمان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سجاد بازماندگان قشمی افزود : زنان همواره سنگ زیر بنا و بنیادین اجتماعات بشری هستند و به همین جهت گرایشها ، افکار ، تمایلات و خواستهایشان در اجتماع منشا اثر و تحولات بزرگی بوده است.

وی بیان داشت : گرایشات و خواست های آنها ، گاهی از سوی خود آنان به منصه ظهور و بروز رسیده و گاهی به جهت تاثیر انکار ناپذیر روحیات بانوان در بروز تحولات اجتماعی به دست فرزندان آنان و مردان اجتماع به تجلی نشسته است.

بازماندگان با بیان اینکه قرآن کریم زن مومن را منشا و خاستگاه جامعه ایمانی و زن کافر را منشا و خاستگاه جامعه کفر معرفی کرده است اظهار داشت : زنان نه تنها نیمی از پیکره اجتماع انسانی را تشکیل می دهند، بلکه به مقتضای سمت مادری و مدیریت خانه ، منشا حضور یک نسل در جامعه انسانی خواهند بود و چنین است که زن مومن برابر با جامعه مومن و زن کافر به معنای جامعه کفر است.

مدرس تاریخ اسلام افزود : در میان صفحات تاریخ می بینیم که وظیفه حفظ دین و پاسداری آن از گزند دشمنان و بدخواهان ، بر دوش بانوانی سنگینی می کند که سند افتخار (بیان رسالات الهی) و (تبلیغ دین) را به نام خویشتن زده اند و حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر تمام خوبی های عالم هستی است .

وی بیان داشت : بدون شک امامت حلقه اتصال نبوت است و حضرت فاطمه زهرا(س) برای تبیین موضوع مهم امامت تلاش فراوان نمود و گریه ها و ندبه های این بانوی بهشتی بالاترین فریاد و دفاع از مقام امامت و ولایت بوده است .

حجت الاسلام والمسلمین سجاد بازماندگان افزود : شکی نیست که آنچه از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) راجع به خصائص و ویژگی های فاطمه (سلام الله علیها ) نقل شده است ، جز وحی الهی نمی باشد و محبّت کردن پیامبر به خاطر عاطفه و وابستگی خانوادگی و قومی نبوده است و آنچه بیان شده یا در عمل ظاهر کرده جز حقیقت نیست و خداوند عزّوجلّ درباره پیامبراسلام می فرمایند ( و ما ینطق عن الهوی إن هو الّا وحیٌ یوحی: یعنی پیامبر از روی هوی و هوس سخن نمی گوید بلکه این وحی است که به او می رسد)

 

وی ادامه داد : در روایات شیعه بطور متواتر نقل شده است که فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) در نزد پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) جایگاه ویژه ای دارد که در منابع اهل سنت نیز قابل قبول است و روایات بسیاری وجود دارد که از آن جمله میتوانیم به (مستدرک به سند خود از عایشه روایت کرده که به حضرت فاطمه (س) گفت: آیا تو را بشارت دهم که از رسول خدا( صلی الله علیه و آله) شنیدم که می گفت : سروران زنان اهل بهشت چهار تن هستند: مریم دختر عمران، فاطمه دختر محمد،‌خدیجه دختر خویلد و آسیه دختر مزاحم )

احمد بن حنبل در مسند خود آورده است که رسول خدا( صلی الله علیه و آله) هر گاه به مسافرت می رفت، آخرین دیدارش را با فاطمه (سلام الله علیها )  قرار می داد و هرگاه مراجعت می کرد، اولین کسی که به دیدارش می رفت، فاطمه بود

ترمذی در صحیح خود از عایشه نقل کرده که گفت: «کسی را ندیدم که به صورت و دلیل و هدایت، از فاطمه به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شبیه تر باشد، گفت: وی هر گاه بر پیامبر وارد می شد، به سوی او بر می خاست و او را می بوسید و در جای خود می نشاند.

حاکم نیشابوری در مستدرک خود آورده است که پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «هنگامی که روز قیامت فرا رسد، منادی از درون عرش ندا سر می دهد: ای حاضران جمع شوید، سر به زیر انداخته، چشمان خویش را فرو بندید تا فاطمه دختر محمد (صلی الله علیه و آله) بر صراط بگذرد، پس او همراه با هفتاد هزار کنیز از حورالعین همچون برق می گذرد.

وی اظهار داشت : جایگاه و منزلت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) انقدر رفیع است که امروز همه زنان عالم با تاسی از آن بزرگوار به سعادت می رسند.

بازماندگان افزود : وظیفه امروز ما این است که این بزرگوار را آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم و زنان و دختران ما الگوی فاطمی داشته باشند تا درمقابل هجمه های شیطانی در امان باشند.

وی بیان داشت : اگر راه و سیره فاطمی را آموزش دهیم فطرت پاک وجودی انسان خود این مسیر را جذب می کند و به سر منزل سعادت خواهد رسید ولی باید آموزه های ما در راستای دستورات دین مبین و سیره فاطمی باشد.