ماه رمضان فرصتی برای تحول فرهنگی جامعه است

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت:حرکتهای گروهک تروریستی داعش به دلیل سطحی نگری به احکام و آیات قرآن است و متاسفانه با نام مقدس جهاد در کشورهای اسلامی اقدام به برادر کشی نموده اند. وی افزود : استکبار جهانی پس از اینکه نتیجه انتخابات در عراق را مطابق […]

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت:حرکتهای گروهک تروریستی داعش به دلیل سطحی نگری به احکام و آیات قرآن است و متاسفانه با نام مقدس جهاد در کشورهای اسلامی اقدام به برادر کشی نموده اند.

وی افزود : استکبار جهانی پس از اینکه نتیجه انتخابات در عراق را مطابق منافع خود ندید، این جریان ر ا وارد صحنه کرد تا از طریق آنها به وحدت شیعه و اهل تسنن این کشور لطمه بزند.

امام جمعه قشم  حمایت برخی از  کشور های عربی و غربی  از جریان داعش را نشانه ای از دخالت آنها در امور عراق دانست و گفت: اگر غرب دخالت روسیه در اوکراین را محکوم می داند چرا دخالت های پنهان وآشکار قدرت های بزرگ در عراق را محکوم نمی کند.

وی با اشاره به جنایتهای آمریکا در قبال کشور و ملت ایران اظهار داشت :حوادث تلخ تیرماه دهه ۶۰ و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ یار انقلابی اش و همچنین طرح ترور مقام معظم رهبری در ششم تیر همان سال و همچنین  سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۹۸مسافر بیگناه در ۱۲ تیر ماه ۶۷ بیانگر  عمق کینه استکبار جهانی از انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران است  اما دشمنان بدانند مردم ایران پشت سر رهبر و مسئولان دلسوز نظام ذره ای از اهداف خود کوتاه نخواهند آمد.

وی همچنین با اشاره به هفته قوه قضاییه، اجرای عدالت در همه طبقات و اقشار جامعه، دفاع از مظلومان و مبارزه بی امان با مفسدان را خواسته مردم از این قوه اعلام و بر ضرورت همکاری این قوه با دستگاه های فرهنگی جهت پیشگیری از جرم تاکید کرد.

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  فضیلت ماه مبارک رمضان و ضرورت استفاده از فرصت زودگذر این ماه خاطر نشان کرد : مساجد و حسینیه ها با اقامه نماز جماعت و برگزاری برنامه های تلاوت قرآن و دعا فضای پرطراوت و معنوی را برای روزه داران آماده نمایند .

وی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را از مردم و مسئولین خواستار شد و بیان داشت : در این ماه نباید در سطح شهر روزه خواری علنی وجود داشته باشد و به بهانه مسافرت و یا هر مسئله دیگری حرمت این ماه شکسته شود و از طرفی رعایت حجاب و عفاف بانوان هم برای جلوگیری از نگاه حرام روزه داران از اهمیت مضاعفی برخوردار است ، لذا ماه رمضان فرصتی برای تحول فرهنگی جامعه است  .