ماهواره ابزار قتل عام فرهنگی جامعه ایرانی است

حجت الاسلام جوکار در مجمع بسیج شهرستان قشم گفت : امروز جنگ دشمن با ما در عرصه فرهنگ و رسانه است و در این هجمه همه افراد ، اقشار و ابعاد جامعه مورد هدف قرار گرفته است. وی با اشاره به تاثیر گذاری رسانه های غرب بر عقاید و اخلاق و مسائل خانوادگی اظهار داشت […]

حجت الاسلام جوکار در مجمع بسیج شهرستان قشم گفت : امروز جنگ دشمن با ما در عرصه فرهنگ و رسانه است و در این هجمه همه افراد ، اقشار و ابعاد جامعه مورد هدف قرار گرفته است.
وی با اشاره به تاثیر گذاری رسانه های غرب بر عقاید و اخلاق و مسائل خانوادگی اظهار داشت : در این بین ماهواره ابزار قتل عام فرهنگی جامعه ایرانی است و می بایست با ابتکار عمل از ابزارهای جدید رسانه ای برای دفع آسیب های ماهواره استفاده نمود.
امام جمعه قشم با اشاره به وجود کانال های فارسی زبان ماهواره ای افزود: برای مقابله با آسیبهای شبکه های ماهواره ای باید ماهیت و اهداف پشت پرده این شبکه ها برای مردم بازگو شود و در این بین علما و ائمه جمعه و جماعت و متنفذین می توانند بیشترین نقش را ابفا نمایند.
حجت الاسلام رضا جوکار بیان داشت : با برگزاری برنامه های فرهنگی و هم اندیشی علمای شاخص شهرستان و استفاده از نظرات متخصصین می توان در  آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه تاثیر گذار بود لذا لازم است جلسات ماهیانه با حضور نخبگان و علما برگزار شود و مشکلات فرهنگی و راههای علاج آن بررسی شود.
وی در خصوص استفاده از شبکه های ماهواره خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ شبکه ماهواره ای مناسبی برای مردم ما وجود ندارد و اگر شبکه ای بنام تشیع و تسنن در حال فعالیت هستند به قطع و یقین برای اختلاف افکنی و تفرقه بین مسلمانان فعالیت می کنند و از طرفی می خواهند چهره اسلام را در جامعه غرب بعنوان یک دین خشن معرفی کنند.
امام جمعه قشم بالابردن اطلاعات و قدرت تحلیل را تنها راه برای اقناع استفاده کنندگان ماهواره دانست و افزود: با تبلیغ چهره به چهره و آگاهی دادن باید قدرت تشخیص جامعه به حدی رشد کند تا خود مردم از این ابزار قتاله فرهنگی استفاده نکنند و این یکی از وظایف مهم تبلیغی علمای دین است.