لیلی هاشمی:ناخداها باید جان مسافران را در اولویت قراردهند

لیلی هاشمی گفت: ناخداهای باید جان مسافران را در اولویت کاری خود قراردهند لیلی هاشمی دانشجوی رشته حقوق در گفتگو با خبرنگارهرمزآنلاین گفت:ساعت ۱۶:۱۰ بعداظهرشنبه طبق برنامه روزانه  سواربر تندرو شیخان از قشم به مقصد بندرعباس حرکت کردیم پس از خروج تندرو از محوطه خور قشم شناوردچار نقص فنی شد ولی عوامل وناخدای این شناور […]

لیلی هاشمی گفت: ناخداهای باید جان مسافران را در اولویت کاری خود قراردهند

لیلی هاشمی دانشجوی رشته حقوق در گفتگو با خبرنگارهرمزآنلاین گفت:ساعت ۱۶:۱۰ بعداظهرشنبه طبق برنامه روزانه  سواربر تندرو شیخان از قشم به مقصد بندرعباس حرکت کردیم پس از خروج تندرو از محوطه خور قشم شناوردچار نقص فنی شد ولی عوامل وناخدای این شناور با بی توجهی به این نقص به مسیر خود ادامه دادند تا جایی که موتور شناور به طور کامل از کار افتاد وداد مسافران رابیرون آورد .

وی ادامه داد:ناخدای بدون اهمیت دادن به حال مسافرین از جواب دادن طفره رفت و وقتی از طرف دریابانی قشم با او تماس گرفتند این نقص فنی را به دلیل موقعیت شغلی خود به اسکله قشم اعلام نکردهو مسافران را حدود ۳ ساعت روی دریا حیران وسردرگم بودند .

وی ناخدای شناور شیخان را یکی از بی مسئولیت ترین ناخداها دانست وگفت: از آنجا که ناخدا شناور حافظ  جان مسافرین است باید مسئولیت پذیر باشد نه این که مردم را به کام مرگ در؛ دریا دعوت کند .

وی افزود:ناخدای شناور شیخان با این که از نقص فنی این تندرو آگاه بود ولی به دلیل سود ومنفعت خود از برگشت به اسکله ی قشم اجتناب کرد وجان مسافران را به خطر انداخت .

دانشجوی رشته حقوق شناورها دریایی را یکی از خطرناک ترین وسیله نقلیه دانست وتاکید کرد: دریا به دلیل عمق زیاد هیچ شناگری حتی شناگران ماهرقادر به زنده ماندن در هنگام غرق شناورنمی شوند پس نباید ناخداها کوتاهی جان مردم رابه خطر می اندازد .

هاشمی به سانحه یک – بهمن- ۱۳۹۰-  که منجبر به مرگ ۱۶ نفر از هم وطنانمان شد ؛اشاره کرده وگفت: این روایت بیانگر بی توجهی ناخدا وعوامل کنترل دریایی بر شناورهای بندرعباس وقشم است که جان مردم برای آنها اهمیتی ندارد .

وی با توصیه به مسافران در خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی مانند جلیقه نجات، اظهار داشت: مسئولین باید از فرستادن شناورهای غیرمجاز اجتناب کنند همچنین حفظ محیط‌ زیست و مبارزه با آلودگی دریا از دیگر اقداماتی است که مسئولین باید به آن توجه داشته باشند .

هاشمی باتاکید برافزایش قیمت بلیت حمل و نقل دریایی مسافری بندرعباس – قشم، افزود: قیمت بلیت از ۴ هزار تومان به ۷ هزارتومان افزایش یافته است وباید نسبت به نرخی که از مسافرین دریافت می کنند خدمات دهی انجام دهند .

وی از مسئولین بنادر دریای استان هرمزگان خواستارشد؛ نظارت بر شناورهای فرسوده و ناایمن بر بیشتر کرده و امنیت جانی مسافران را تامین کنند .